سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حامیان سفیران نیکو کاری واحسان هستند که می توانند نیکو کاری را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ حسین انواری شب گذشته در بیست و یکمین شب از ماه مبارک رمضان همزمان با روز اکرام ایتام، در همایش ملی بزرگداشت حامیان طرح اکرام ایتام و خانواده های محسنین که با حضور 400 حامی از سراسر کشور، برگزار شد، با اشاره به جایگاه حامیان در عالم آفرینش گفت: خداوند احسان و نیکو کاری و تواضع و فروتنی و محبت به دیگران را دوست دارد و می پسندد و اگر خود را با آنچه که او دوست دارد نزدیک کنیم در زمره ی تاجران موفقی هستیم که تمام معاملات خود را با خداوند انجام می دهیم.
وی خطاب به حامیان افزود: حامیان تاجران موفقی هستند که خداوند تمام محصولات آن ها را با بالا ترین قیمت ها خریداری می کند و تجارت پرسودی را نصیب آنها می کند.
انواری با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) درباره متقین ادامه داد:وقتی حضرت علی(ع) رابطه ی مردم را با خداوند شرح می دهد، می فرمایند این ها دارای فضیلت هایی هستند که با مردم زندگی می کنند اما جای دیگری معامله کرده اند.
منافع شخصی و آرزوها و اولویت های خود را به خاطر دیگران کنار گذاشته اند و از سختی ها به عنوان موهبت و هدیه ای الهی استقبال می کنند.
وی در ادامه بیان داشت: برخورد وارتباط با شما حامیان، انسان را در مقابل دریای بیکرانی از عشق، نشاط و شادابی در تمام فضای آن وجود دارد.
انواری با بیان اینکه حامی بودن ایتام ونیازمندان یک موهبت الهی است اشاره کرد و گفت: زمانی که فراموش کردیم توفیقات خود را در خصوص اکرام ایتام و نیازمندان از کجا بدست آورده ایم و همه چیز را از جانب خود ببینیم،‌قطعا دچار بزرگ ترین آسیب شده ایم، حالات و درجات معنوی حامیان توانایی رشد و بالندگی دارد وباید هر روز آنها را رشد داد.
انواری با اشاره به اینکه هر یک از حامیان سفیر نیکوکاری و احسان هستند که باید دست دیگران را برای رفتن به این مسیر بگیرند،‌اظهار داشت: باید این طریقه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی در پایان تاکید کرد: ما همواره به تکریم، یعنی به رشد و بالندگی آنها معتقدیم نه به ترحم که باعث نگه داشت آن ها در همان سطح شود.
شایان ذکر است؛ در این مراسم از کتاب همنشینان پیامبر، که در خصوص وظیفه ی مسلمانان در برابر یتیمان است، نوشته ی محمد مهدی فرجی با حضور نماینده ولی فقیه حبیب الله عسگر اولادی و سرپرست کمیته امداد حسین انواری رونمایی شد.
گفتنی است؛ همچنین در این مراسم از تعدادی از حامیان به عنوان نماینده ای از تمام حامیان کشور توسط قائم مقام شورای مرکزی کمیته امداد، سرپرست کمیته امداد، نماینده استان فارس در مجلس شورای اسلامی، معاون حمایت وسلامت خانواده، مدیر کل کمیته امداد استان تهران و معاون هماهنگی کننده ی نیروی زمینی ارتش تجلیل به عمل خواهد آمد./ل
برچسب ها: معاملات ، محصولات ، متقین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار