در آستانه بیست و یکم ماه مبارک رمضان سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) مراسم سوگواری با حضور کارکنان ستاد نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمجتبی محمدی مدرس حوزه‌ علمیه قم به بیان آخرین وصیت امام علی (ع) به فرزند خود امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و گفت: در این وصیت نامه مثل چنین روزی امام علی (ع) هشت تابلوی زندگی سعادتمندانه را برای جوان خود امام حسن مجتبی (ع) ترسیم نموده و می‌فرمایند: هیچ گنجی با ارزش‌تر از عقل نیست. چرا که در پرتو عقل دین کامل می‌شود و اخلاقیات به فعلیت می‌رسد.
 
وی با استناد به احادیث دیگر عقل انسان‌ها را قابل رشد و کمال خواند و گفت: دوستی با صاحبان تجربه، مشورت، مطالعه و تلاش و کار و کوشش از جمله شیوه‌های مهمی است که طبق آموزه‌های دینی موجب رشد و کمال عقلی انسان‌ها می‌شود.
 
وی افزود: در روایات سفارش شده در بهترین حالات عبادت از خداوند درخواست عقل کنید چرا که طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) ارزش هر انسانی به عقل و تعقل اوست و خدا در قیامت پاداش هر کس را به اندازه‌ی عقل او می‌دهد.
 
محمدی گفت: امام علی (ع) پس از سفارش عقل به امام حسن مجتبی (ع) اینگونه وصیت می‌کند که پسرم هیچ نادانی و فقری بدتر از فقر فرهنگی و جهل نیست. هیچ پشتوانه‌ای بهتر از مشورت نیست و هیچ میراثی گرانبهاتر از ادب نیست.
 
وی پرهیز از دوستی با انسان‌های احمق، بخیل، دروغگو و کسانی که احترام و ارزشی برای دین خدا قائل نیستند را از دیگر وصایای حضرت امیر به امام حسن مجتبی (ع) خواند و گفت: حضرت علی (ع) امام اول شیعیان از همه پیروان خود استمداد و طلب کمک نموده به نحوی که همواره اهل ورع بوده و گناه نکنند. از عمر خود به بهترین شکل استفاده کنند. در دین داری محکم و اهل پاکی باشند.
 
انتهای پیام /
برچسب ها: سپاه ، نیرو ، حضرت علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار