ساعات کاري بالا و کمبود نيرو باعث فرسودگي شغلي در 95 درصد از پرستاران مي‌شود.

علي اشرف رحمان پناه ، رئيس هيئت مديره نظام پرستاري سنندج در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، افزود: اجراي اين 5 مصوبه قطعا پرستاري کشور را معقول مي‌کند و وقتي پرستاري متحول شود گيرندان خدمت و مردم با کيفيت بهتر خدمات رو به رو خواهند شد و به دنبال آن رضايتمندي از سيستم بهداشت و درمان کشور افزوده مي‌شود و اين روند از همه جهت به نفع حاکميت خواهد بود.

وي اضافه کرد: متاسفانه سال‌هاست که از جامعه پرستاري همه چيز را گرفته‌اند و پرسنل پرستاري زير بار حاکميت باليني و اعتبار بخشي له شده‌اند به گونه‌اي که پرستاران به دليل کمبود نيرو و ساعت کاري بالا زير فشار کاري بسيار زيادي قرار دارند و همين امر باعث فرسودگي شغلي در 95 درصد از پرستاران شده است.

وي با تاکيد بر لزوم اجرايي شدن هرچه زودتر قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري گفت: چگونه است که بحث تعرفه گذاري پزشکي با يک بخشنامه ظرف 24 ساعت انجام شد ولي اين سرعت عمل در مورد پرستاران روا داشته نمي شود و سال‌هاست که اين بحث در همان گام نخست در جا زده است.

وي خاطر نشان کرد: ما از دولت آينده که به زودي زمام امور را به دست مي‌گيرد توقع بيش از حقمان و قوانين مصوب در حوزه پرستاري نداريم و توقع داريم که به قوانين پايبند باشند و اين ساده ترين توقعي است که مي‌توان از دولت اعتدال داشت./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.