حجت‎الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه صداقت ویژگی اهل ایمان است و ملاک مسلمانی و ایمان افراد بستگی به میزان راستگویی آنان دارد، گفت: خوش‌اخلاقی و صداقت سرمایه ایمان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‎الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل‎بیت(ع) با اشاره به داستان‎های قرآنی، گفت: خداوند متعال داستان انبیا را در قرآن بیان می‎کند تا ما با الگوگیری از این افراد به سعادتمندی برسیم.

وی ادامه داد: تاکنون 124 هزار پیامبر از سوی خداوند متعال برای هدایت بشر فرستاده شده است و خدا تنها نام بیست و پنج نفر از آنان را در قرآن بیان می‎کند، حضرت ادریس(ع) نیز از پیامبرانی هستند که خدا داستان ایشان را برای الگوگیری مردم بیان می‎کند.

استاد حوزه و دانشگاه صداقت را مهم‎ترین ویژگی حضرت ادریس(ع) دانست و اظهار داشت: این پیامبر الهی از نسل ششم حضرت آدم(ع) بود و به ایشان ادریس گفته می‎شد چرا که اهل تدریس و تعلیم صحیفه‎های پیامبران گذشته و سی صحیفه‎ای نازل شده بر خودشان بودند.

وی افزود: نخستین کسی که نوشتن با قلم را به بشر آموخت حضرت ادریس(ع) بود، همچنین ایشان نخستین فردی بودند که خیاطی را با تعالیم جبرئیل یاد گرفتند، حضرت ادریس(ع) به شاگردان خود نوشتن سخنان خداوند متعال را با قلم آموخته بودند، مقام ایشان در مسجد سهله است که محل سکونت، خطاطی و خیاطی ایشان بوده است.

حجت‎الاسلام حیدری کاشانی با تأکید بر صداقت در اعمال و رفتار گفت: پیامبر(ص) در روایتی می‎فرمایند «نزدیک‎ترین شما امت به من راستگوترین شما در گفتار است»، صداقت ویژگی اهل ایمان بوده و ملاک مسلمانی و ایمان افراد بستگی به میزان صداقت و راستگویی آن‎ها دارد./س

برچسب ها: قم ، خوش ، اخلاقی ، صداقت ، سرمایه ، ایمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.