يك منبع آگاه در كاخ رياست جمهوري مصر از سوءقصد نافرجام به جان محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع مصر خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از الوطن آمريكا:براساس گفته هاي اين منبع آگاه در كاخ رياست جمهوري مصر،"محمد مرسي" رئيس جمهور مخلوع مصر در روز پنجم دسامبر سال 2012 با تلاش براي سوءقصد به جانش مواجه شده است اما پس از اينكه از دست داشتن "شيخ محمد بن زايد" وليعهد امارات در اين اقدام اطلاع يافته اين موضوع را پنهان كرده است.

وي در ادامه با بيان اينكه تصميم گيري براي ترور "محمد مرسي" در نشستي در سطح مقامات بلندپايه منطقه پس از رسيدن اخوان المسلمين به قدرت انجام شده است افزود: اين سوءقصد پس از اين نشست صورت پذيرفت.

در همين حال تاكيد اين منبع آگاه بر سوءقصد به جان "محمد مرسي" در سال 2012 پس از آن صورت گرفت كه مجله اي آمريكايي از اطلاع يافتن وموافقت مقامات كاخ سفيد با اين اقدام خبر داده و مشاركت امارات وعربستان در اجراي اين عمليات محرمانه را فاش كرده است.

براساس اطلاعاتي كه از كاخ رياست جمهوري مصر به بيرون درز كرده است "شيخ محمد بن زايد" وليعهد امارات و"بندر بن سلطان" رئيس سرويس اطلاعاتي عربستان طرح هايي براي سيطره بر كشورهاي عربي كه در آنها انقلاب روي داده انجام داده اند وبه دنبال كشاندن اين انقلاب ها به "اردن" به پادشاهي "ملك عبدالله دوم" و"تشكيلات خودگردان" به رياست "محمود عباس" بوده اند.

همچنين در ادامه اين اطلاعات درز يافته آمده است:در ماه نوامبر سال 2012 تنها پنج ماه پس از رسيدن "محمد مرسي" به قدرت در مصر "شيخ محمد" و"بندر بن سلطان" دو طرح را به آمريكايي ها ارائه دادند كه گزينه نخست آن سرنگوني سريع دولت "مرسي" از طريق ترور وي كه بيش از يك ماه به طول نمي‌انجامد وگزينه بعدي آن طرحي طولاني مدت بوده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مرسی ، محمد ، مصر ، زاید ، امارات ، مجله ، سو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار