شركت پشتيباني امور دام كشور در چهار ماه نخست سال جاري بيش از 2 ميليون و 200 هزار تن نهاده‌هاي دامي بين تشكل‌ها و توليدكنندگان زيربخش دام و طيور توزيع كرد.

به گزارش گروه اقتصادي اشگاه خرنگاران و به نقل از شاتا از شركت پشتيباني امور دام، با وجود مسايل و مشكلات مربوط به تامين و نقل و انتقال ارز در سال جاري، نهاده‌هاي دام و طيور به ميزان كافي وارد كشور شده و در شبكه توزيع قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش فروش نهاده‌ها توسط شركت پشتيباني اموردام كشور طي چهار ماهه اول سال جاري نسبت به دوره مشابه سال قبل در حدود 450 درصد معادل پنج و نيم برابر افزايش داشته است.

با توجه به برخورداري نهاده‌هاي وارداتي طي يك سال اخير از ارز دولتي با نرخ مرجع، واردكنندگان موظف به فروش نهاده وارداتي در شبكه توزيع تعريف شده وزارت صنعت، معدن و تجارت تشكل‌هاي توليدي (اعم از اتحاديه‌ها وتعاوني‌هاي گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، شير، عشاير و كارخانجات خوراك دام و طيور) بوده‌اند و طي سال 1392 با هماهنگي شركت پشتيباني امور دام كشور بالغ بر يك ميليون تن علوفه وارداتي با قيمت مصوب در اختيار اين تشكل‌ها قرار گرفته است.

لازم به ذكر است، ميزان فوق افزون بر عرضه مستقيم واردكنندگان بخش خصوصي به تشكل‌هاي دام و طيور يا اعضاي آنها در مبادي ورودي كشور محسوب مي‌شود.

گفتني است، كارخانجات خوراك دام و طيور نيز به لحاظ نقش واسطه‌اي در  فراوري علوفه، مشروط به كنترل و نظارت بر كيفيت و قيمت محصول توليدي و توزيع آنها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، مجاز به دريافت نهاده‌هاي وارداتي با ارز مرجع هستند كه بدين ترتيب نهاده وارداتي را به قيمت محاسباتي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان دريافت مي‌نمايند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: توزیع ، نهاده ، دام و طیور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار