مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: تمسک به دو امانت پیامبر (ص) نجاتبخش مسلمانان است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه دهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اظهار کرد: یک گناه بزرگ اهل سنت مرتکب می‌شوند و به همان میزان هم اهل شیعه و اگر سنجش ما سخن پیامبر اکرم(ص) باشد و آن اینکه دو چیز گرانبها را ایشان در میان امت خود به امانت گذاشتند یکی کتاب و دیگری اهل‌البیت(ع)، متوجه این دو گناه بزرگ می‌شویم.

وی ادامه داد: با توجه به این سخن گناه اهل سنت گرفتن کتاب و رها کردن اهل بیت(ع) است و در مقابل گناه شیعیان نیز گرفتن اهل بیت(ع) و رها کردن کتاب که همان قرآن است.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه امروز استکبار جهانی، صهیونیست و یهود به آسانی این دو فرقه جهانی شیعه و اهل سنن را به جان یکدیگر انداخته، تصریح کرد: تمسک به دو چیزی که پیامبر(ص) در میان مردم به یادگار گذاشت، نجات بخش این درگیری‌ها است.

وی افزود: زمانی که در کشور سوریه آل وهابی سوری فتوای ترور زنان مسلمان را حلال اعلام می‌کند در صورتی که جان، مال و ناموس مسلمان جز خط قرمزهاست.

صالحیان با اشاره به اینکه امروز مسلمانان سخت به وحدت و هوشیاری نیاز دارند، بیان کرد: متاسفانه در روز جمعه در سراسر جهان اسلام که ده‌ها نماز جمعه برگزار می‌شود و به جای اینکه ائمه جمعه مردم را به وحدت، آرامش و صمیمیت دعوت کنند اینچنین به جان یکدیگر افتاده در صورتی که اهل سنت و شیعه هر دو با استغفار از گناه خود می‌توانند این شرایط را جبران کنند.

وی با بیان اینکه امروز باید عالمان دین گره از کار امت اسلامی باز کنند، اضافه کرد: دست کم ما شیعیان به فرمایش و میزان پیامبر جامه عمل بپوشانیم، با توجه به اینکه مغز و باطن دین یعنی امامت و ولایت در دست ما است و تنها باید به بحث قرآن جدی‌تر بپردازیم.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان افزود: تربیت قاری و حافظ قرآن به تنهایی درست نیست چرا که این شاخه از ده‌ها شاخه‌ای از قرآن است که باید به آن توجه شود.

وی اظهار کرد: جامعه شیعی باید این نقیضه را برطرف کنند و پرداختن به پیام، حقیقت، تفسیر، مغز و باطن قرآن یک ضرورت برای نسل جوان شیعه است، و این خسارت تنها در میان عوام مردم نیست بلکه در میان خواص نیز مشاهده می‌شود.

صالحیان تاکید کرد: نمایشگاه قرآن هم به نوعی دقت و توجه دادن مردم به قرآن است./ج1

برچسب ها: اصفهان ، تمسک ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.