سيلويو برلوسکني نخست وزير پيشين ايتاليا يکشنبه اعلام کرد در صورت تاييد حکم زندان او به جرم تقلب مالياتي ترجيح مي دهد به زندان برود تا اينکه بخواهد کار عام المنفعه انجام دهد يا از تدابير ويژه دستگاه قضايي ايتاليا براي افراد مسن بهره مند شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ،برلوسکني در گفتگو با روزنامه ليبرو با اشاره به بررسي شکايت او در دادگاه استيناف عليه حکم چهار سال زندان و پنج سال ممنوعيت از مشاغل عمومي در چارچوب پرونده مدياست گفت: من به تبعيد نخواهم رفت. من کارهاي عام المنفعه را مانند مجرمي که بايد بازپروري شود، نخواهم پذيرفت.
اين ميلياردر ايتاليايي همچنين گفت امکاني را که قانون براي زندانيان مسن درنظر گرفته شده است و براساس آن آنان مي توانند مجازات خود را در بازداشت خانگي بگذارنند قبول نخواهد کرد.
برلوسکني در گفتگو با اين روزنامه راست ميانه گفت:« من تقريبا 78 سال دارم و اين حق را دارم که مجازات خود را در بازداشت خانگي بگذارنم اما اگر آنان من را مجرم بدانند، در صورتي که اين مسئوليت را برعهده گيرند، من مي خواهم به زندان بروم.نخست وزير پيشين ايتاليا گفت از اين پيگردهاي قضايي بسيار خسته شده است.
وي گفت: از يک ماه پيش خواب راحتي ندارم. من شبها بيدار مي شوم و به سقف نگاه مي کنم و به اين مي انديشم که چه کار مي خواهند با من بکنند.برلوسکني به طور مرتب قضات چپگرا را به انتقام گيري از خود متهم مي کند.
 نخست وزير پيشين ايتاليا در عين حال نسبتا خوشبين است و مي گويد: آنان نمي توانند مرا مجرم اعلام کنند. من در آن زمان نخست وزير بودم ، چگونه مي توانستم از قرار دادهاي حقوق تلويزيوني آگاهي داشته باشم؟
برلوسکني که سال 1994 وارد سياست شد و سه بار نخست وزير بود و فوريه گذشته به عنوان سناتور انتخاب شد در اين مصاحبه به خطر ممنوعيت اشتغال در هرگونه شغل دولتي که ممکن است پاياني به فعاليت سياسي او باشد ، هيچ اشاره اي نکرد.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار