بدنبال فراخوان گروههای موافق و مخالف مرسی در مصر برای تظاهرات این تظاهرکنندگان با یکدیگر درگیر شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانخبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان از درگیری طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در قاهره خبر داد.

طرفداران جماعت اخوان المسلمین در دو میدان رابعه العدویه و النهضه قاهره تظاهرات می کنند. مخالفان مرسی هم در دو میدان التحریر و الاتحادیه قاهره حضور دارند. بالگردهای ارتش مصر همزمان به گشت زنی بر فراز مناطق مختلف قاهره ادامه می دهند.

تظاهرکنندگان در میدان التحریر در حمایت از ارتش و علیه جماعت اخوان المسلمین شعار می دهند. تصاویری از عبدالفتاح السیسی فرمانده نیروهای مسلح مصر در دست تظاهرکنندگان در میدان التحریر است. شرکت کنندگان در این تظاهرات از لزوم محاکمه محمد مرسی و رهبران جماعت اخوان المسلمین به اتهام جاسوسی، خشونت طلبی و تروریسم سخن می گویند. نخستین بار شمار زیادی از نیروهای پلیس و ارتش مصر برای تامین امنیت تظاهرکنندگان در ورودی های میدان التحریر مستقر شده اند. 

تظاهرات در میدان رابعه العدویه در «جمعه فرقان» به دعوت جماعت اخوان المسلمین برگزار می شود. حاضران در میدان رابعه العدویه علیه کودتای نظامی و عبدالفتاح السیسی شعار می دهند. کمیته های مردمی برای تامین امنیت مردم در میدان رابعه العدویه تلاش می کنند. تدابیری برای جلوگیری از یورش به میدان رابعه العدویه اتخاذ شده است.

تظاهرکنندگان در رابعه العدویه سخنرانی اخیر عبدالفتاح السیسی را دعوت به جنگ داخلی می دانند. تظاهرکنندگان می گویند میدان رابعه العدویه را تا زمان بازگشت محمد مرسی به قدرت ترک نخواهند کرد. زره پوش های ارتش مصر با استقرار در اطراف میدان رابعه العدویه مانع از تظاهرات به سوی وزارت دفاع یا دیگر ساختمان های حساس در قاهره خواهند شد. 
برچسب ها: طرفداران ، مخالفان ، قاهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار