پزشکان فسا در فارس، با ترمیم قلب، کبد و ریه جان بیمار را از مرگ نجات دادند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، فوق تخصص جراحي و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي فسا گفت: طي يك عمل جراحي كه در فسا انجام شد قلب و كبد و ريه يك جوان ۳۰ساله كه دراثر اصابت قمه دچار پارگي شديد شده بود ترميم و بيمار از مرگ نجات پیدا کرد.

محمد حسن حورنگ با تشريح انجام اين عمل جراحي ابیان کرد: يك مرد ۳۰ساله كه در اثر خونريزي شديد ناشي از اصابت قمه به ناحيه شكم و قفسه سينه به حالت شوك رفته بود و ازنواحي گردن وصورت كبود بود به بيمارستان فسا منتقل و پس ازانجام اقدامات لازم بيمار سريع به اتاق عمل انتقال يافت.
حورنگ افزود: دراتاق عمل پس از باز كردن شكم، مشخص شد كبد بيمار دچارپارگي وسيع شده كه سريع ترميم شد.
اين پزشك ادامه داد: طي عمل با وجود تزريق مايعات و خون كافي به بيمار، حالت شوك وي برطرف نشد وكبودي گردن ، سر و صورت بيمار ادامه داشت.
عضوهيات علمي دانشگاه علوم پزشكي فسا با بيان اينكه در اين مرحله با تشخيص تامپوناد قلبي بلافاصله قفسه سينه چپ بيمار باز شد ، گفت: حدود ۱۰۰سي سي خون در اطراف قلب بيمار جمع شده بود كه تخليه شد.
اين جراح با اشاره به اينكه در بررسي قلب و ريه بيمار پارگي دهليز راست و ريه وي تشخيص داده شد ، گفت: نواحي مذكور خيلي سريع ترميم شد.
به گفته وي با اقدامات انجام شده كبودي صورت وگردن بيمار نيز برطرف شد و بيمار پس از عمل جراحي با علايم حياتي قابل قبول به بخش آي سي يو منتقل شد.
دكتر حورنگ گفت: درحال حاضر بيمار با حال عمومي خوب آماده انتقال به بخش جراحي عمومي است./س

برچسب ها: ترمیم ، قلب ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.