رئیس فنی و حرفه‌ای سهروردی شهرستان خدابنده گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خدابنده 500 هزار نفر ساعت دوره آموزشی ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران صفی‌الله بیگدلی به ششم مرداد ماه روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: تغییرات شدید و فزاینده ملی و بین المللی در عرصه‌های مختلف و رشد سریع تکنولوژی و فناوری‌های نو ایجاب می‌کند تا فنی و حرفه‌ای با تدوین و اجرای راهبردها و سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی خود بتواند پاسخگوی نیاز کشور در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد.

وی با اشاره به اینکه انجام بهینه وظایف در همه زمینه‌ها مستلزم داشتن تخصص، دانش و مهارت حرفه‌ای است، تصریح کرد: با تغییر الگو‌های جهانی به سمت مهارت گرایی چاره‌ای جز فراگیری مهارت نداریم.

رئیس فنی و حرفه‌ای سهروردی شهرستان خدابنده تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس سند راهبردی مهارت و فناوری برنامه‌های بنیادین و اصولی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، برنامه پنج ساله توسعه و سند چشم انداز 1404 پایه‌ریزی شده است.

وی اذعان داشت: با توجه به سیایت‌های ابلاغی سازمان وظایف مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در امر توسعه و بستر سازی برای گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی در بین اقشار مختلف جامعه بیش از گذشته عملیاتی شده است.

بیگدلی با تاکید بر اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خدابنده مشتمل بر دو مرکز جداگانه است، تصریح کرد: یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سهروردی ویژه برادران و دیگری فنی و حرفه‌ای کوثر ویژه خواهران رسالت آموزشی خود را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مرکز برادران خدابنده سال 1380 به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: این مرکز با در اختیار داشتن پنج کارگاه ثابت، حدود 30 عنوان حرفه آموزشی را در شاخه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات پوشش می‌دهد.

رئیس فنی و حرفه‌ای سهروردی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه مرکز خواهران سال 1386 از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری در دولت نهم به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این مرکز با در اختیار داشتن هفت کارگاه ثابت آموزشی حدود 40 عنوان حرفه آموزشی را در شاخه‌های صنعت و خدمات آموزش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خدابنده سالیانه حدود 500 هزار نفر ساعت دوره آموزشی دارد، خاطر نشان کرد: همچنین این مرکز سالیانه 2 هزار 500 نفر دوره عملکرد آموزشی ارائه می‌دهد.

بیگدلی ادامه داد: بخش عمده‌ای از مهارت آموختگان بر اساس نظام رهگیری اشتغال مهارت آموزان دارای مشاغل مناسب و با درآمد ثابت شده‌اند.

وی تصریح کرد: از مدیر کل سازمان و فرمانداری شهرستان تقاضا داریم برای توسعه و گسترش مهارت آموزی در بین گروه‌های مختلف هدف با حمایت‌های مادی و معنوی خویش یاری‌رسان ما در این امر مهم باشند.
برچسب ها: زنجان ، خدابنده ، آموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.