دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: ارزش اعمال به خلوص نیت است هرچند از نظر ظاهری کوچک باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله رضا استادی  در جمع نمازگزاران در مسجد اعظم قم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که از زندگی اهل بیت(ع) می‌گیریم خلوص نیت است و باید این درس و نیز سایر اعمال صالح را در ماه رمضان بیش از گذشته تمرین کنیم.

وی افزود: شیعیان دشمنان فراوانی دارند که برخی از آنها در میان دیگر مذاهب اسلامی هستند و آنها شبهاتی را علیه عقاید تشیع منتشر می‌کنند که در مورد فضائل اهل بیت(ع) بیش از سایر مسائل دیده می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بر اساس عقاید مکتب تشیع بعضی از آیات سوره «هل اتی» در بیان فضیلت امام حسن مجتبی(ع) نازل شده‌اند خاطرنشان کرد: با این حال برخی می‌گویند این سوره مکی بوده و نمی‌تواند مربوط به دوره زندگانی ایشان باشد.

وی ادامه داد: باید به این شبهه‌افکنان گفت آن زمانی که حضرت علی(ع) به همراه همسر و فرزندانش که امام حسن(ع) هم جزو آنها بود سه روز پشت سر هم افطاری‌شان را به شخصی اسیر بخشیدند و آیاتی از سوره «هل اتی» در فضیلت آنها نازل شد در مدینه حضور داشت ضمن اینکه در مکه اسیری نبود بنابراین سوره هل اتی جزو سوره‌های مدنی محسوب می‌شود و آن زمان دوران کودکی امام حسن(ع) بود.

استادی با تاکید بر خالص‌سازی نیت‌ها گفت: ارزش اعمال به خلوص نیت است هرچند از نظر ظاهری کوچک باشند.

امام جمعه قم در ادامه به احکام نذر کردن اشاره کرد و عنوان داشت: تا زمانی که صیغه نذر خوانده نشود نذر شرعی صورت نگرفته اما اجباری در جاری کردن آن به زبان عربی نیست./س

برچسب ها: قم ، ارزش ، اعمال ، خلوص ، نیت ، استخاره ، نذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.