"داگلاس الکساندر" وزير امور خارجه در دولت سايه کارگري انگليس روز گذشته با ابراز تاسف از واکنش منفي دولت انگليس در قبال دعوت کشورمان از مقامات آن دولت براي حضور در مراسم تحليف رييس جمهور منتخب کشورمان اين اقدام را از دست دادن فرصت از سوي دولت انگليس دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تي وي، اين مقام انگليسي در اين باره افزوده است "واکنش دولت انگليس به اين موضوع نشان از قضاوت نادرست آن دولت در مورد دعوت ايران و از دست دادن فرصت از سوي آنان دارد."

وي در ادامه انتقاد خود از واکنش دولت انگليس در عدم اعزام نماينده اي براي شرکت در مراسم تحليف رييس جمهور منتخب کشورمان افزود "ديپلماسي يعني ارتباط با آناني که با آنها هم عقيده نيستيم. دولت انگليس مي بايستي با کشورهاي اروپايي براي تعامل با رييس جمهور جديد ايران همکاري نمايد." 

روز پنجشنبه گذشته "عباس عراقچي" سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان اظهار داشت که از تمامي مقامات خارجي براي حضور در مراسم تحليف به جز مقامات دولت آمريکا و رژيم صهيونيستي دعوت بعمل آمده است. 

يکي از سخنگويان وزارت امور خارجه انگليس گفته است چون انگليس در ايران سفارتخانه ندارد نماينده اي هم به اين مراسم فرستاده نمي شود اما از شرکاي خودشان در اتحاديه اروپا خواستند که نمايندگاني را اعزام کنند.

گفتني است، در بریتانیا حزب مخالف برای نظارت بر فعالیت های حزب حاکم و نیز حفظ آمادگی برای تشکیل آنی دولت در صورت سقوط حکومت مستقر، یک کابینه سایه تشکیل می دهد که به جای هر وزیر ، یک " وزیر سایه" بر فعالیت های وزیر نظارت می کند.به کابینه حزب مخالف " کابینه سایه" می گویند.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار