رئيس كميسيون اجتماعي مجلس گفت: همه مسئولین در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لزوم افزایش جمعیت در کشور ابتدا باید تمهیداتی برای اشتغال جوانان و امنیت شغلی آنان در نظر بگیرند.

"عبدالرضا عزیزی" نماینده مردم شیروان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش جمعیت و هشدار نسبت به رشد ملایم جمعیت در کشور گفت:‌ کمیسیون اجتماعی به منظور جامه عمل پوشاندن به منويات رهبر معظم انقلابف کمیته تنظیم خانواده موجود را به کمیته جمعیت و حمایت از خانواده تبدیل کرد تا طرح‌هاي افزايش جمعيت را بررسي كند.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: این کمیسیون پیشنهادی مشتمل بر 51 ماده به هیات رئیسه مجلس تقدیم کرد اما هیات رئیسه موضوع آن‌را فرهنگی تشخیص داده و به کمیسیون فرهنگی ارجاع داد.   
 
وی اظهار داشت: متاسفانه کمیسیون فرهنگی در بررسی طرح ارجاع شده به آن تعلل کرده است اما در روزهای اخیر با توجه به تاکیدات رهبری معظم انقلاب به فکر در اولویت قرار دادن این طرح افتاده‌ است.   
 
عزیزی تصریح کرد: همچنين کمیسیون اجتماعی طرحی با عنوان تسهیل ازدواج جوانان را به امضای 50 نماینده رسانده بود که متاسفانه این طرح نیز فعلا در دستور كار نیست.   
 
نماینده شیروان در مجلس افزود: جوانان ایران هم در جبهه‌های جنگ و هم در خلق حماسه همیشه حضور داشته و دارند اما متاسفانه مسئولان برای جوانان آنچنان که باید، گام‌های مثبت برنمی‌دارند.   
 
رئیس کمیسیون اجتماعی ادامه داد: با هزار میلیارد تومان می‌توان وام ازدواج 900 هزار نفری را که در نوبت دریافت وام هستند، فراهم کرد اما دولت به هنگام بستن بودجه از 700 هزار میلیارد تومان بودجه 92 چیزی برای تسهیل ازدواج جوانان در نظر نگرفته است.   
 
وی افزود: بدون فراهم کردن شرایط و بسترهای لازم برای جوانان نمی‌توان برای آنها تعیین تکلیف کرد که ازدواج کنند و فرزند‌دار شوند.   
 
عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: همه مسئولین در راستای فرمايشات و تأكيدات مقام معظم رهبری درباره افزایش جمعیت در کشور ابتدا باید برای جوانان اشتغال و امنیت شغلی در نظر بگیرند.  
 
انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار