اورژانس عدالتيان به عنوان بزرگترين طرح اورژانسي شرق کشور به زودي به بهره‌برداري مي‌رسد و در حال حاضر در مرحله استقرار تجهيزات است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ رييس اداره نظارت بر طرح‌هاي عمراني مديريت فني دانشگاه علوم ‌پزشکي مشهد  درباره احداث اورژانس عدالتيان گفت: مساحت زيربناي اين اورژانس،12 هزارمترمربع بوده و در فاصله 50 متري بيمارستان 540 تختخوابی بیمارستان امام‌رضا(ع) احداث شده است.

مهندس سيدمهدي صداقت اظهار کرد: اورژانس عدالتيان یکی از اورژانس‌های منحصر بفرد کشور است و به منظور ارتقای ارايه خدمات به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی احداث شده است.

وي با بيان اين که «اورژانس عدالتيان در 4طبقه سه هزارمترمربعي(زيرزمين و سه طبقه روي آن) احداث شده است»، اعلام کرد: با افتتاح اين طرح، حدود 120تخت ICU به مجموع تخت‌هاي ويژه استان خراسان‌رضوي اضافه مي‌شود و به اين ترتيب بخشي از کمبودهاي موردنظر برطرف می شود.

رييس اداره نظارت بر طرح‌هاي عمراني مديريت فني دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد همچنين درباره مسير ويژه اورژانس عدالتيان به بيمارستان امام‌رضا(ع) گفت: از طريق اين مسير که طول آن، 7 متر است، اتاق‌هاي عمل اورژانس عدالتيان به درمانگاه قديم بيمارستان امام‌رضا(ع) يعني همان اورژانس سوانح متصل مي‌شود و در حال حاضر اين مسير ويژه قابل بهره‌برداري است.

وي از اتصال بيمارستان 540تختخوابي به اورژانس عدالتيان به عنوان پل ارتباطي ديگر بين اين دو مرکز درماني ياد کرد و افزود: مراحل احداث اين تونل که تونل اصلي به شمار مي‌رود، همچنان در دست اجراست.

مهندس صداقت خاطرنشان کرد: برآورد اوليه اين طرح بيش از 12 ميليارد تومان بود که 60درصد آن بر عهده دانشگاه و 40درصد را خير تقبل کرده است./ح
برچسب ها: اورژانس ، آی سی یو ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار