مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان گفت: تمام مراکز خرید گندم استان آمادگی خریداری گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت شبانه روزی دارند.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران ،صالحی با اشاره به اینکه خرید گندم از اواخر خرداد امسال در استان آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد، گفت: کشاورزان در هر ساعتی از شبانه روز می توانند گندم خود را به مراکز خرید در استان تحویل دهند.

وی تعداد مراکز خرید گندم در استان را 108 مرکز اعلام کرد و گفت: از این تعداد 96 مرکز آن مربوط به شبکه شرکت های تعاونی و 12 مرکز باقی مانده نیز شامل سیلوهای بخش دولتی و خصوصی است.

به گفته وی از ابتدای فصل برداشت تاکنون 120 هزار تن گندم مازاد بر نیاز توسط مراکز خرید گندم بخش دولتی و خصوصی استان از کشاورزان خریداری شده است.

وی اضافه کرد : روزانه به طور متوسط در استان کردستان بیش از 14 هزار و 500 تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری می شود.

صالحی بیشترین و کمترین خرید گندم را مربوط به شهرستان بیجار به میزان بیش از 49 هزار تن و بانه 280 تن ذکر کرد و افزود: بعد از شهرستان بیجار بیشترین خرید گندم به ترتیب در قروه، سقز، دیواندره، دهگلان، کامیاران، سنندج و مریوان صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش نرخ تضمینی گندم از 720 تومان به 800 تومان به ازای هر کیلوگرم، گفت: با ابلاغ این تصمیم به شرکت غله، به تمام کشاورزان استان که محصول خود را به مراکز خرید تحویل داده اند ما به التفاوت پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان در ادامه سخنان خود از رشد 46 درصدی میزان خرید گندم در استان نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای فصل برداشت تا به امروز 120 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که این میزان در سال گذشته در این بازه زمانی 73 هزار تن بود./ب

برچسب ها: تحویل ، گندم ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.