"رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر "ترکیه" گفت: ریشه این ناآرامی‌ها را باید در کشورهای غربی و آمریکا جستجو کرد زیرا آمریکایی‌ها در صدد ناآرام کردن منطقه هستند و "ترکیه" نیز قربانی اهداف آنها شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "رجب طيب اردوغان" شب گذشته در مراسم افطار حزب "حاکم عدالت و توسعه" "ترکیه" در استانبول با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در میدان تقسیم استانبول گفت: ریشه این ناآرامی‌ها را باید در کشورهای غربی و آمریکا جستجو کرد زیرا آمریکایی‌ها در صدد ناآرام کردن منطقه هستند و "ترکیه" نیز قربانی اهداف آنها شده است.
 
"اردوغان" در مورد حوادث اخیر که از میدان تقسیم استانبول آغاز و به سلسله تظاهرات گسترده ضددولتی در دیگر شهرهای "ترکیه" کشیده شد، گفت: ریشه این حوادث، قطع شدن ۴ درخت در یک پارک نبود بلکه این سلسله تظاهرات از سوی محافل امپریالیستی و سرمایه‌داری در غرب که دوست ندارند "ترکیه" به یک کشور قدرتمند تبدیل شود، طرح‌ریزی شد و همین محافل اکنون در صدد ایجاد درگیری میان اهل سنت و علوی‌ها در "ترکیه" هستند.
 
نخست وزیر "ترکیه" با بيان اینکه "ترکیه" از یک بازیگر منطقه‌ای به یک طراح سیاست در منطقه تبدیل شده است، افزود: به ما می‌گویند در مصر و سوریه و عراق و فلسطین چه کار دارید؟ و ما نیز از آنان می‌پرسیم که شما چرا از ده‌هزار کیلومتر دورتر آمدید و عراق را اشغال کردید؟
 
"اردوغان" که روی سخنش به مقام‌های آمریکا بود، بدون نام بردن از واشنگتن، افزود : شما در مصر و سوریه چکار دارید ، اینها همسایگان ما هستند.
وی در ادامه سخنان خود از احزاب مخالف دعوت کرد که برای تدوین یک قانون اساسی جدید با حزب حاکم همکاری کنند.  
 
انتهاي پيام/

منبع: سياست ما
برچسب ها: ترکیه ، اردوغان ، آمریکا ، ناامن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار