روزنامه الشرق‌الاوسط مدعی شد، در حال‌حاضر یک شرکت ترک بنام "باورترانس" که مدیر آن داماد "رجب‌طیب اردوغان" می‌باشد، نفت استخراج شده از میادین نفتی "تق‌تق و خورمور" واقع در اقلیم "کردستان" را به بنادر اروپایی منتقل و از آنجا به بازار عرضه می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه "الشرق‌الاوسط" چاپ لندن به نقل از برخی رسانه‌های اقلیم "کردستان" عراق نوشت: شرکت "باورترانس" که مدیر آن داماد "رجب‌طیب اردوغان" است، نفت استخراج شده از میادین نفتی "تق‌تق و خورمور" واقع در اقلیم کردستان را به بنادر اروپایی منتقل و از آنجا به بازار عرضه می‌کند و از این راه درآمدهای کلانی بدست می‌آورد.
 
 این امر موجبات نگرانی دولت مرکزی عراق را فراهم کرده و "حسین شهرستانی"، معاون نخست‌وزیر در امور انرژی آن را قاچاق غیرقانونی سوخت به خارج نامیده است.
 
گفتنی است؛ از مردادماه سال گذشته تاکنون وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان روزانه 15 هزار بشکه نفت خام به وسیله کامیون به "ترکیه" صادر می‌کند که دولت مرکزی عراق از زبان "حسین شهرستانی" بارها تأکید کرده که انتقال نفت از اقلیم به خارج از کشور غیرقانونی است و حکومت اقلیم باید در این باره مورد بازخواست قرار گیرد زیرا درآمدهای حاصله از آن به خزانه دولت واریز نمی‌شود، بلکه به حساب مقامات و افراد صاحب نفوذ در اقلیم ریخته می‌شود.
 
انتهاي پيام/
 
منبع: کرد پرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار