پلیس "ترکیه"، با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش صدها تظاهر کننده معترض را که در اطرف پارک "گزی" در استانبول تجمع کرده بودند، متفرق کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نیروهای پلیس "ترکیه" روز گذشته صدها معترض را که در اطراف پارک گزی در مرکز استانبول تجمع کرده بودند، پراکنده کردند.

شهر استانبول از دو ماه پیش تاکنون به مرکز تظاهرات‌های گسترده علیه دولت "رجب طیب اردوغان" بدل شده است.
 
بعد از ظهر روز شنبه دو تن از معترضان که در جریان تظاهرات‌ها دستگیر شده و سپس آزاد شده بودند، مراسم ازدواج خود را در اطراف این پارک برگزار کردند و صدها تظاهرکننده دیگر نیز در این مراسم شرکت کردند.
 
تجمع معترضان مخالف دولت "ترکیه" در اطراف پارک گزی، موجب شد نیروهای پلیس استانبول برای متفرق کردن آنها وارد عمل شوند. پلیس استانبول برای متفرق ساختن معترضان از ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد و آنها را مجبور کرد به خیابان های اطراف میدان "تقسیم" که در نزدیکی پارک گزی قرار دارد، فرار کنند.
 
تظاهرات اعتراضی ابتدا در استانبول نسبت به ساخت یک مجتمع تجاری در پارک "گزی" استانبول واقع در میدان تقسیم بالا گرفت، اما سپس با گسترده شدن تظاهرات به شهرهای دیگر "ترکیه"، اعتراض‌ها جنبه سیاسی به خود گرفت و به اعتراضاتی ضددولتی تبدیل و شعارهایی مبنی بر استعفای دولت در آن سر داده شد. معترضان دولت "رجب‌طیب اردوغان" را متهم می‌کنند که راه خود را به سمت استبداد کج کرده است.
 
در حمله نیروهای امنیتی به معترضان که از گاز اشک آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده می‌شود، تاکنون 5 معترض کشته و هزاران نفر مجروح شدند.
 
انتهای پیام/

منبع: تسنيم
برچسب ها: ترکیه ، پلیس ، معترضان ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار