پیش بینی می شود تولید انجیر امسال در مازندران 10 در صد افزایش یابد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه میوه انجیر و ازگیل ژاپنی دو محصولی هستند که در تولید آنها از هیچ گونه کود شیمیایی و سمومی استفاده نمی شود و کاملا ارگانیک تولید می شوند گفت:پیش بینی می شود امسال 400 تن انجیر در استان تولید شود که در مقاسه با پارسال 10 درصد افزایش خواهد یافت.

ابطالی با بیان اینکه بیش از 4نوع انجیر شامل انجیر سه فصل،سرد،سیاه وسفید در استان تولید می شود افزود:این میوه در استان بیشتر به صورت تازه مصرف می شود و قابلیت خشک شدن ندارد.

به گفته وی به دلیل اینکه در استان کارخانه مناسب برای تبدیل این میوه به مربا و شیره انجیر وجود ندارد این محصولات بیشتر به صورت خانگی تولید و سنتی عرضه می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:این میوه بیشتر در شرق استان به ویژه شهرستان های گلوگاه و بهشهر تولید می شود.

ابطالی افزود:به دلیل اینکه این میوه به تدریج رسیده و به موقع عرضه میشود در مقایسه با دیگر میوه های تولیدی استان کمترین ضایعات را دارد .

یادآور می شود:مازندران 35 هکتار باغ انجیر دارد و 10 تا 12 تن در هر هکتار انجیر تولید می شود که امسال بیشتر خواهد بود و در صورتی که این پیش بینی ها تحقق یابد و میانگین هر کیلوگرم انجیر امسال هزار تومان به فروش برسد که برداشت آن نیز آغاز شده است،تولید کنندگان آن 400 میلیون تومان درامد کسب خواهند کرد./س

برچسب ها: تولید ، انجیر ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.