معاون میراث فرهنگی کشور گفت: با راه اندازی موزه بزرگان دین نسل امروز و آینده با یافته های علمی و خدماتی این بزرگان نسبت به دین اسلام و جامعه آشنا می شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، آتوسا مومنی با اشاره به راه اندازی موزه بزرگان دین گفت: هدف از راه اندازی این موزه ادای دین به مجاهدت علما و بزرگان دین اسلام در طول تاریخ و تبیین نقش محوری آن ها در تحولات جامعه زمان خود و همچنین  معرفی آن ها و آثار باقیمانده از این بزرگان به نسل های آینده است.
 
وی افزود: در این موزه سردیس ،آثار و زندگی نامه بزرگان دین اسلام در دوره های مختلف به نمایش گذاشته می شود.
 
معاون میراث فرهنگی با اشاره به جای خالی موزه بزرگان دین در کنار سایر ما موزه های تخصصی در کشور، تصریح کرد: با تلاش و پیگیری ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهد راه اندازی این موزه خواهیم بود.
 
مومنی خاطر نشان کرد: جایگاه علما و مراجع دین اسلام باید برای نسل های بعدی تبیین شود که با راه اندازی این موزه نسل امروز و آینده با یافته های علمی و خدماتی این بزرگان نسبت به دین اسلام  و جامعه آشنا می شوند.
 
**کتاب بزرگان دین رونمایی می شود
 
مومنی با اشاره به اینکه از کتاب بزرگان دین نیز در حاشیه افتتاح موزه بزرگان دین رونمایی می شود، یادآور شد: کتاب معرفی زندگی، شخصیت و اقدامات بزرگان دین همزمان با افتتاح موزه بزرگان دین توسط علمای حاضر در مراسم رونمایی می شود.
 
معاون میراث فرهنگی کشور راه اندازی موزه بزرگان دین را یکی از ضرورت های روشنگری در خصوص مقام علما و پاسداشت شان این مواریث معنوی دانست و اظهار داشت: افتتاح موزه بزرگان دین در سطح منطقه‌ای یکی دیگر از اهداف پیشروی معاونت میراث فرهنگی کشور است.
 
مومنی با اشاره به حضور ائمه جمعه، فقهای عظام، علما و بزرگان دین برای حضور در این مراسم معنوی و ملی، اظهار داشت: امیدواریم با این اقدام بنیان ارتباط تنگاتنگ این فرهیختگان با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی حفظ و حراست از ارزشهای تاریخی، ملی و مذهبی، بیش از پیش تقویت شود.
 
گفتنی است؛ موزه بزرگان دین چهارشنبه 2مردادماه 92 با حضور علما و فقهای سراسر کشور در مجموعه ارگ آزادی تهران آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام//

برچسب ها: بزرگان دین ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار