با توجه به اينکه از نظر قواعد شهري درست نيست که در معابر باريک بلند مرتبه سازي انجام گيرد شهرداري تهران در حوزه تجميع و بلند مرتبه سازي در حوزه بافت‌هاي فرسوده محدوديت‌هاي خاصي را اعمال کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ يکي از بحث‌هايي که در حال بررسي قرار دارد تجميع پلاک‌ها است که در اين زمينه شهرداري با پلاک‌هاي ريزدانه مواجه است که بايد به يک استاندارد حداقلي رسيده تا شاخص ريزدانگيش از حوزه تعاريف بافت‌هاي فرسوده حذف بشود.

بنابراين گزارش؛ يکي از مولفه‌هايي که بايد رد اين زمينه مورد توجه قرار گيرد ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشيني در حوزه بافت‌هاي فرسوده است که براي رسيدن به اين نقطه نيازمند يک سري اقدامات اجتماعي اوليه هستيم و اگر اين اقدامات انجام شود در کنار آن مي‌توانيم به سمت مجتمع سازي برويم.

در اين راستا معاون فني و عمران منطقه 15 يادآور شد: منطقه 15 به جهت پويا بودن در جهت رونق بخشيدن به بافت فرسوده هميشه پيشگام بوده و سازمان نوسازي از سال 82 دربحث نوسازي بافت فرسوده منطقه حضور داشته است.

حلاجيان با اشاره به اينکه هزينه و زماني که در اين منطقه مصرف شده جهت احياي بافت‌هاي فرسوده قابل توجه است، اظهار داشت: از اين جهت الگوي ورود درفضاي بافت فرسوده محله خوب بخت و مباني الگوسازي شده و در مراکز علمي مورد استفاده قرار مي‌گيرد./ف

برچسب ها: فرسوده ، بافت ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار