رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در این همایش گفت: حماسه سیاسی بزرگی را ملت خلق کرد ولی همه حماسه سیاسی انتخابات نبود، بلکه باید حماسه با تحقق خواسته ها و آرمان های ملت ادامه پیدا کند.

سردار نقدی افزود: در انتخابات باشکوه امسال یک پرده از چهره استکبار و فتنه گران برداشته شد و پرده‏های بیشتری با ادامه حماسه برداشته خواهد شد.
وی اظهار داشت: باید برای حماسه اقتصادی کار بشود و قدم های بزرگی برداشته شود. اینکه بعضی فکر می کنند، حماسه سیاسی را مردم انجام دادند و حماسه اقتصادی را دولت باید انجام دهد اشتباه است. دولت بدون مردم نمی تواند حماسه اقتصادی خلق کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: هنری که دولت می تواند داشته باشد این است که مسیری را باز کند تا مردم بتوانند حماسه اقتصادی را خلق کنند.
وی خلق حماسه اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی را منوط به مدت زمان یک شبه، یک ساله و یا دوساله ندانست و اظهار داشت: کارهایی که در کوتاه مدت شدنی است باید انجام شود، اما آنچه مسلّم است باید در عرصه تولید اتفاقاتی بیفتد تا مشکلات گرانی، تورم و بیکاری حل شود.
سردار نقدی برای حل این دو مشکل (تورم و گرانی و بیکاری) گفت: راه های محدودی برای حل این مشکلات  وجود دارد که مهم ترین آن بالابردن تولید ملی با کمترین نقدینگی است.
سردار نقدی افزود: احداث استخرهای پرورش ماهی در کنار چاه های آب، پرورش مرغ خانگی و بلدرچین، تولید قارچ خانگی، پرورش زنبور عسل و ارائه به بازار، از راهکارهای عملیاتی اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: برای خلق حماسه اقتصادی دو معضل گرانی و بیکاری وجود دارد که  برای مهار گرانی باید نقدینگی جمع شود، چرا که تزریق پول برای ایجاد شغل و افزایش نقدینگی، بیکاری را افزایش می دهد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور از اجرای طرح " بسیج همگام، همگام با کشاورز " در 9هزار پایگاه بسیج روستایی در سال جاری خبر داد و گفت:  کارگروه علمی کردن کشاورزی با همکاری متخصصان ادارات جهاد کشاورزی و فرماندهان پایگاه های بسیج روستاها در قالب تیم های 5 تا 10 نفره به آموزش علمی کشاورزان در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی می پردازند.
وی با اشاره به نمونه هایی از میزان تولید محصولات باغی و زراعی در نقاط مختلف کشور از جمله استان چهارمحال و بختیاری و تفاوت بالای آن با میزان تولید واحدهای نمونه گفت: تبدیل کشاورزی و دامداری از حالت سنتی به صنعتی و علمی باعث افزایش تولید در واحد سطح و سودآوری بالا می شود که آموزش، یکی از برنامه های بسیج سازندگی در سال جاری در این راستا می باشد.
سردار نقدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  دانشجویان و اساتید بسیجی رشته های  کشاورزی، سالی یک یا دو نوبت در قالب اردوهای 3 روزه در روستاها حضور پیدا کرده  و آموزش های لازم را به روستاییان در زمینه  رونق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی ارائه دهند.
وی، در سخنان پایانی خود اظهار داشت: الگوی ما حضرت محمد (ص) و پشتیبانان اصلی آن حضرت مانند حضرت خدیجه و ابوطالب (ع) هستند که در شعب ابی طالب، سختی ها را تحمل کردند و در این ایام که وفات آن بانوی بزرگ اسلام است باید بگوییم، با داشتن این اسوه ها در زیر شدیدترین فشارهای اقتصادی تسلیم دشمن نخواهیم شد.
سردار نقدی تاکید کرد: با داشتن این همه ظرفیت عظیم در کشور برای شکوفایی اقتصادی در درگاه خدا جوابی نخواهیم داشت اگر از آنها استفاده نکنیم.
وی بکارگیری 2میلیون بسیجی در قالب گروه های جهادی برای فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه های بسیج برای تحقق شعار حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم (مدظله) رهبری عنوان کرد. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.