هشدار پزشکي بريتانيا، مواد مورد استفاده در مواد شوينده و لوازم آرايشي آلرژي زا هستند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش سلامت خبرگزاري ANSA ايتاليا ، مواد نگهدارنده در مواد آرايشي مي تواند موجب آلرژي شود.
 
براساس اين گزارش، دو نگهدارنده اي که معمولا در مواد آرايشي و در برخي از مواد پاک کننده استفاده مي شود، مي تواند مسئول اپيدمي واکنش هاي آلرژيک پوست باشد.
 
براساس تحقيقات اين واکنش هاي آلرژيک در دو سال گذشته، حدود 10٪ افزايش يافته است.
 
  متخصصين پوست بريتانيا در کنگره انجمن پوست بريتانيا ، که در ليورپول برگزار شد، استدلال مي کنند بايد براي اين ترکيبات و غلظت آنها محدوديت بيشتر استفاده ايجاد کرد.

اين دو ترکيب methylisothiazolinone   و methylchloroisothiazolinone  دو نگهدارنده اي هستند که در دستمال مرطوب تميز کردن، مواد پاک کننده، جوهر، ژل دوش، اصلاح کرم ها، محصولات مو و ريمل مژه و ابرو براي چشم و همچنين در مواد شوينده، مايعات ظرفشويي استفاده مي شوند.
 
  بر اساس يک نظرسنجي که در مرکز ليدز براي پوست انجام شد و نتايج آن در کنگره ليورپول ارائه شد نشان دادند که  هر دو ترکيبات مسئول افزايش آلرژي توسط 6.2 ٪از افراد   در طول سه سال گذشته بوده است.
 
  با توجه به بررسي ديگري که در بيمارستان سنت توماس در لندن انجام شده ، افزايش آلرژي تماسي توسط methylisothiazolinone  بوجود آمده و در طي دو سال به سرعت افزايش يافته است.
  پزشکان در سنت توماس به يک مورد در سال 2010، 33 مورد در سال 2012 اشاره کردند.
 
  در انگلستان، ميزان آلرژي با توجه به دو نگهدارنده در طول 2 سال افزايش يافته است و در حال حاضر نزديک به 10٪، و در برخي موارد حتي بيش از اين هم بالا رفته است.


جان مک فادنز، متخصص مشاوره پوست در بيمارستان سنت توماس در لندن گفت : بسياري از بيماران از درماتيت مداوم بر روي صورت رنج مي برند، و استفاده از اين صنايع در آينده بايد  توسط قانون ممنوع شود.
برچسب ها: آرایشی ، شوینده ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار