پروژه بهبود بافت آسیب دیده از سوختگی با کمک پلاسمای سرد برای اولین بار در خاورمیانه و به سرپرستی دکتر محمود قرآن نویس رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات انجام شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، ناهید نیک پور دانش آموخته کارشناسی ارشد فیزیک مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما این واحد در این خصوص گفت: پروژه بهبود بافت آسیب دیده ناشی از سوختگی با کمک پلاسمای سرد برای اولین بار در خاورمیانه و به سرپرستی دکتر محمود قرآن نویس رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات انجام شد.

وی با بیان این مطلب که کلیه تجهیزات و دستگاه های لازم برای این تحقیقات در مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما طراحی و ساخته شده است، افزود: این پروژه در حال حاضر به صورت Animal method و برروی نمونه آزمایشگاهی موش انجام شده است و نتایج پاتوبیولوژی وتکه برداری نشان از موفقیت عملکرد پلاسمای سرد در بهبود زخمهای سوختگی دارد. 

نیک پور تصریح کرد: بر اساس نتایج حاصل از تکه برداری، مشخص شد ، نمونه ای که در معرض تابش پلاسما قرار داده شده است بهبود بیشتری نسبت به نمونه ای که در معرض تابش نبوده از خود نشان می دهد .

وی گفت: این دستاورد علمی نگاهی متفاوت از کاربرد فیزیک در شاخه پزشکی دارد .
برچسب ها: سوختگی ، پلاسما ، بافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار