سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسفراین از تولید 110 تخته فرش نفیس توسط مددجویان زیر پوشش این نهاد در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، علی شیرزادی با بیان اینکه این نهاد در حال حاضر بیش از 160کارگاه قالیبافی فعال در سطح شهرستان دارد اظهار کرد: مددجویان با دریافت تسهیلات، اقدام به اجرای طرح قالیبافی کرده‌اند  و بر این اساس توانستند بیش از 110 تخته فرش تولید کنند.

وی در خصوص متراژ فرش تولیدی  این شهرستان گفت: طی سه ماه ابتدای سال جاری تا کنون 260 متر مربع قالی توسط مددجویان این نهاد بافته شده است.

شیرزادی ارزش ریالی مجموع این فرش‌ها را یک میلیارد و 300 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: مددجویان این نهاد در سال گذشته نیز  بیش از 320  تخته فرش نفیس بافته و راهی بازار جهانی کردند.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته از سوی این نهاد در پشتیبانی از طرح‌های قالیبافی اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در راستای حمایت از این مددجویان اقدام به بهسازی و تعمیر کارگاه‌های قالیبافی کرده  و در این زمینه تسهیلات بهسازی ارائه می‌دهد.

وی یادآور شد: در راستای حمایت از آتیه قالیبافان نیز تاکنون 96 نفر از قالیبافان فعال این شهرستان در پوشش بیمه مجریان طرح  اشتغال قرار دارند که بعد از بازنشستگی از مزایای این بیمه برخوردار می‌شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.