معاون رئيس جمهور گفت: ‌فعاليت رايزنان ايران در نمايندگي هاي خارج از کشور تنها به امور سياسي ختم نمي شود و به عنوان نماينده کشور نقش موثري در فعاليت هاي فرهنگي، ‌اجتماعي و معرفي ايران اسلامي برعهده دارند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، وقتی رایزن فرهنگی نقش آفرین می شود که قدرت ایجاد رابطه سریع با مردم سرزمینی را که در آن حضور می یابد، داشته باشد و بتواند پیام فرهنگ سرزمین خود را به گویاترین شکل ممکن به مردم آن سرزمین منتقل کند.

رسيدن به بازارهاي هدف و توسعه صنعت گردشگري از طريق ايجاد دفاتر گردشگري، نيروي انساني و هزينه‌ي زيادي را درپي دارد در حالي كه حضور رايزنان فرهنگي در نمايندگي‌هاي خارج از كشور فرصتي است كه مي توان از آن در راستاي تبليغ پتانسيل و ظرفيت گردشگري ايران بهره برداري شود.

در حال حاضر تصویری که دنیا از ایران ساخته با تصویری که افراد خارجی پس از دیدار از ایران به دست می آورند، متفاوت است و شايد علت آن اين باشد كه که رایزنان فرهنگی نتوانسته اند تصویر کاذبی را که از ایران ترسیم شده، تصحیح کنند.

به طوري که امروز فعاليت رايزنان فرهنگي ايران در جهت معرفي و تبليغ ايران به ‌عنوان مقصد گردشگري به فراموشي سپرده شده است.

محمد شريف ملك زاده معاون ريیس جمهور و ريیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با تاكيد بر نقش سفيران و رايزنان فرهنگي در معرفي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران اسلامي،‌اظهار داشت: گردشگران خروجي، رايزنان و نمايندگان ايران به عنوان مبلغان گردشگري در هر نقطه اي از جهان فرصتي براي معرفي فرهنگ و تمدن کهن ایران در عرصه بين المللي مي باشند.

وي افزود: سفارتخانه ها مي توانند با تعريف پكيج هاي معرفي ايران، ظرفيت هاي گردشگري كشور را به گوش جهان برسانند.

ملك زاده در پايان با تاكيد بر اينكه ‌فعاليت رايزنان ايران در نمايندگي هاي خارج از کشور تنها به امور سياسي ختم نمي شود،‌ خاطر نشان كرد: رايزنان ايران در خارج از کشور با فعاليت هاي فرهنگي، ‌اجتماعي نقش موثري در معرفي ايران اسلامي برعهده دارند.

برچسب ها: فرهنگ ، فعالیت ، رایزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار