نماینده مردم آستانه اشرفیه با بیان این‌که «در جامعه ایرانی خانواده‏‌ها برای مسائل معنوی ارزش زیادی قائلند» گفت: خانواده‏‌های غربی به مسائل اخلاقی و معنوی بی‏‌توجه هستند که متاسفانه بزهکاری، طلاق و دیگر آسیب‏‌های اجتماعی رواج بیشتری داشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمدحسین قربانی، با بیان این‌که «رسانه‏‌ها تاثیرگذارترین نقش را در ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی دارند» اظهار کرد: رسانه‏‌ها به ویژه رسانه‏‌های شنیداری، دیداری و گفتاری مانند صداوسیما می‏‌توانند در انتقال این سبک از زندگی موثر باشند؛ لذا نوع پوشش و گفتمانی که در فیلم‏‌ها و سریال‏‌های تلویزیونی می‌بینیم می‏‌تواند در زمینه هدایت و الگوی یک زندگی ایرانی و اسلامی تاثیر داشته باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال سریال‏‌هایی که در سیما پخش می‏‌شوند خیلی راحت به زندگی و فرهنگ مردم وارد شده و تاثیر می‏‌گذارند و با توجه به فرهنگ الگوپذیری که ما داریم باید از اشرافی‏‌گری‏‌ها و تبلیغات نادرست در رسانه‏‌ها خودداری کنیم.

وی گفت: باید با بهره‏‌گیری از الگوهای اسلامی و ایرانی و همچنین تبلیغ فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی جامعه امروز و به خصوص نسل جوان‏‌مان را به سمت زندگی سالم که همان سبک ایرانی – اسلامی است سوق دهیم.

قربانی با بیان این‌که «کانون گرم خانواده و همچنین جایگاه خانواده در اسلام یکی از مهم‏ترین شاخصه‏‏‌های سبک زندگی ایرانی- اسلامی است»، تصریح کرد: خوشبختانه پایبندی جامعه ایرانی به خانواده نسبت به جوامع دیگر از سطح بالاتری برخوردار است و همواره وابستگی عاطفی فرزندان و خانواده ایرانی به یکدیگر زبانزد دیگر جوامع است.

وی تاکید کرد: هرچقدر نقش خانواده در جامعه پررنگ‏تر شود به همان نسبت نیز جامعه موفق‏تری خواهیم داشت؛ بنابراین باید ابتدا سبک ایرانی- اسلامی در خانواده‏‌ها نهادینه شود سپس تاثیر آن را در جامعه خواهیم دید.

وی گفت: جوامعی که امروزه نقش خانواده‏‌ها را در شکل‏‌گیری اصول زندگی کم‏رنگ کرده‏‌اند، آسیب‏‌های زیادی دید‏ه‏‌اند.

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که «جوامعی که خانواده را نادیده گرفتند از معنویت دور شدند» افزود: الحمدالله در جامعه ایرانی خانواده‏‌ها برای مسائل معنوی ارزش زیادی قائلند اما در فرهنگ غرب که خانواده به مسائل اخلاقی و معنوی بی‏‌توجه بوده‏‌اند متاسفانه بزهکاری، طلاق و دیگر آسیب‏‌های اجتماعی رواج بیشتری داشته است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: گیلان ، رسانه ، سبک زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.