رسيدگي به مصوبه 74هزار ميلياردي دولت در ديوان عدالت، کمک روساي سه قوه براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد،‌ آزادي ديپلمات بازداشت شده، اتمام رسيدگي به پرونده فساد سه هزار ميلياردي و نقض حقوق بشر اماراتي مهم‌ترين اخبار اين هفته قضايي بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، اين حوزه با اخبار مهمي از قبيل رسيدگي به مصوبه 74هزار ميلياردي دولت در ديوان عدالت، کمک روساي سه قوه براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد،‌ آزادي ديپلمات بازداشت شده، اتمام رسيدگي به پرونده فساد سه هزار ميلياردي و نقض حقوق بشر اماراتي در اخراج ايرانيان مقيم اين کشور روبرو بود که اين اخبار را به شرح ذيل بخوانيد:

** در هفته گذشته کشور امارات طي يک اقدام غير قابل پيش بيني اقدام به اخراج ايرانيان مقيم اين کشور کرد که حقوقدانان اين حرکت را نفي و محکوم کردند.


اقدام دولت امارات مغایر با حقوق شهروندی و حقوق بشر است

یک حقوقدان بین‌المللی گفت: اقدام دولت امارات مغایر با حقوق شهروندی و همین‌طور حقوق بشر است و از نظر حقوقی و سیاسی کاملا محکوم است.

**در شهریور سال ۹۰ خبر كشف پرونده فساد بزرگ اقتصادي در كشور منتشر شد كه در آن شخصي به نام "مه آفرید امیرخسروی"مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان را از طريق شبکه‌های بانکی اختلاس كرده بود که رسيدگي به اين پرونده جنجالي رو به اتمام است.

از کشف فساد 3 هزار ميلياردي تا اجراي احکام متهمان اين پرونده جنجالي

در شهریور سال ۹۰ خبر كشف پرونده فساد بزرگ اقتصادي در كشور منتشر شد كه در آن شخصي به نام "مه آفرید امیرخسروی"مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان را از طريق شبکه‌های بانکی اختلاس كرده بود.


**بیست و چهارمین جشن گلریزان با هدف آزادی زندانیان نیازمند و محکومان مالی جرایم غیر عمد به مناسبت ماه رمضان برگزار شد که روساي سه قوه و مقام معظم رهبري هريک به اين زندانيان کمک قابل توجه‌اي داشتند.

مساعدت 180 ميليون توماني رؤساي سه قوه به زندانيان جرائم غير عمد

رهبر معظم انقلاب مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان، محمود احمدی نژاد ۱۰۰ میلیون تومان، آيت‌الله صادق آملی لاریجانی ۵۰ میلیون تومان، علی لاریجانی ۳۰ میلیون تومان، بنیاد تعاون و حرفه آموزی زندانیان ۵۰ میلیون تومان به این مراسم کمک کرده‌اند.

** "ب.الف" ديپلمات كشورمان چندي پيش بازداشت شد و گمانه‌زني‌هايي در اين باره وجود داشت که وي بدون دليل بازداشت شده و هيچ وکيلي ندارد اما وکيل وي خبر از آزادي اين ديپلمات بازداشت شده مي‌دهد.


آزادي ديپلمات بازداشت شده به قيد وثيقه

هوشنگ پوربابايي وكيل "ب.الف" ديپلمات بازداشت شده گفت: موكلم روز گذشته به قيد وثيقه از زندان آزاد شد.


**چندي پيش معاونت اجرايي رياست جمهوري از سه نماینده مجلس شوراي اسلامي که در نطقشان در صحن علنی مجلس به سفر سال گذشته هیات دولت به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه سازمان ملل متحد اعتراض کرده بودند، شکایت کرد.

نتيجه اعتراض نمايندگان از سفر هيات دولت به نيويورک مشخص مي‌شود

پس از پایان بررسی‌ها، نظر قطعی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد شکایت بقایی از سه نماینده مجلس اعلام می‌شود.

** پس از ابلاغ احکام متهمان دادگاه کهريزک، متهمان تا 20 روز پس از ابلاغ حکم فرصت اعتراض دارند كه در صورت اعتراض متهمان به حکم صادره، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

هنوز هيچ اعتراضي به احكام دادگاه كهريزك وصول نشده است

سرپرست دادگاه‌هاي كيفري استان تهران گفت: حکم پرونده قضات تعلیقی کهریزک به برخی از متهمان ابلاغ رسمی شده و فعلا از سوي متهميني كه حكم ابلاغ شده هيچ اعتراضي وصول نشده است.

**چندی قبل با شکایت احمد توکلی، سازمان بازرسی کل کشور و یک شخصیت حقیقی اجرای مصوبه مجمع عمومی بانک مرکزی با رای شعبه دیوان عدالت متوقف شد. بر اساس این مصوبه مجمع عمومی نرخ دلار را دو هزار و 500 تومان تعیین کرده و مابه تفاوت آن نسبت به ارز هزار و 226 تومانی به عدد 74 هزار میلیارد تومان رسیده که این مبلغ به عنوان بدهی بانک مرکزی به دولت تلقی شده است.

اظهارات رئيس ديوان عدالت اداري در رسيدگي دوباره به مصوبه 74 هزار ميلياردي دولت

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: امروز ديوان به مصوبه 74 هزار ميلياردي دولت رسيدگي کرد و فعلا از اعضاي دولت خواسته شده که مستندات خود را به صورت کتبي به ديوان ارائه كنند تا در جلسات بعدي به اين موضوع رسيدگي شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار