گزارش؛ قضا در هفته‌اي كه گذشت/

از صدور حکم متهمان کهريزک تا جزييات احضار رئيس جمهور به دادگاه کيفري

قانون‌گريز بودن دولت دهم، برخورد قاطعانه دستگاه قضا با دانه درشت‌ها،صدور حکم متهمان کهريزک، جزييات احضار رئيس جمهور به دادگاه کيفري، ديدار سفير سوئيس با دبير ستاد حقوق بشر از مهمترين از مهمترین اخبار قضایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي‌قضايي باشگاه خبرنگاران،در هفته‌ای که گذشت، سوژه‌های متفاوت و در عین حال مهم و جالبی در باب موضوعات جدید و روز قضایی، توسط خبرنگاران این حوزه با مسئولین و حقوقدانان مربوطه بحث و بررسی قرار گرفت، آنچه می‌خوانید مطالب متفاوت و مهمی است که در این هفته حاصل تلاش این عزیزان بوده است.



**در ابتداي هفته جاري، "حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظري" در مصاحبه تفضيلي با باشگاه خبرنگاران به بيان آخرين جزييات پرونده هاي ديوان عدالت اداري پرداخت.





دولت دهم قانون‌گریزی‌اش بسیار زیاد بود/ هنوز حکم شکایت علیه دانشگاه ایران صادر نشده است


رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در دولت دهم کارهای زیربنایی بسیاری صورت گرفت اما متاسفانه در زمینه جرائم نه تنها شاهد کاهش دعواها نبودیم، بلکه بالعکس با قانون‌گریزی نیز مواجه بودیم.


** همچنين "غلامحسين محسني اژه‌اي دادستان كل كشور"، شنبه شب با حضور در برنامه "نگاه يك" كه از شبکه یک سیما پخش شد عملکرد و مشکلات قوه قضاییه را بررسی كرد.





جذب هزار قاضي طي سال جاري/ برخورد قاطعانه دستگاه قضا با دانه درشت‌ها/ ضرورت همكاري سه قوه براي مبارزه با مفاسد


دادستان كل كشور با تاکید براینکه دستگاه قضا می‌خواهد با دانه درشت‌ها قاطعانه برخورد کند، گفت: دستگاه قضا گام‌های بلندی برای مقابله با مفاسد اقتصادی برداشته است اما در برخی موارد موانعی مانند کمبود نیرو و مشکلات تحقیق موجب اطاله دادرسی می‌شود.


** لایحه نحوه اجرای محکومیت مالی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به تصویب رسيد و آن ماده‌ای که در آن ایراد وجود داشت در آخرین جلسه کمیسیون بررسی و رفع شد .



پايان بررسي لايحه نحوه اجراي محكوميت‌هاي مالي در كميسيون قضايي

معاون امور پارلماني وزير دادگستري از پايان بررسي لايحه اصلاح قانون نحوه اجراي محكوميت‌هاي مالي در كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي خبر داد.



**همچنين در همان‌روز "عبدالعلي ميركوهي" درباره افزايش اختيارات وزارت دادگستري به باشگاه خبرنگاران توضييح داد.





لايحه افزايش اختيارات وزارت دادگستري به مجلس ارسال شد


معاون امور پارلماني وزير دادگستري درباره لايحه اختيارات وزارت دادگستري گفت: اين لايحه از سوي دولت به مجلس ارسال شده اما هنوز در مجلس اعلام وصول نشده است.



**حجت الاسلام والمسلمين "غلامحسين محسني اژه‌اي" روز دوشنبه(10 تير) در چهل و هشتمين نشست خبري خود با خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد.






صدور حكم متهمان كهريزك/ آخرين وضعيت پرونده 8 تبعه اسلواکی/ جزييات احضار رئيس جمهور به دادگاه كيفري


سخنگوي دستگاه قضا گفت: اطرافيان رئيس جمهور در صورت داشتن پرونده مفتوح قضايي در دادگاه محاكمه مي‌شوند.



**نخستين همايش قوه قضاييه با حضور معاونان فرهنگی دستگاه قضایی سراسرکشور و با هدف فراهم کردن زمینه تشویق و افزایش انگیزه فراگیری معارف قرانی در آستانه ماه مبارک رمضان عصر دوشنبه 10 تير 1392 در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی قوه قضائیه برگزار شد.




جامع‌ترین منشور در مبارزه با فساد اقتصادی پیام هشت‌ماده‌ای رهبری است


معاون اول قوه قضاییه گفت: پیام رهبری وظایف و مسئولیت‌های تمامی قوا و مسئولان به طور مشخص تعیین كرده و از آن می‌توان به عنوان جامع‌ترین منشور در مبارزه با فساد اقتصادی استفاده کرد.


**برخی از شرکت‌های غربی ارایه دهنده خدمات ماهواره‌ای در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود و همچنین نقض بارز آزادی بیان، پخش برنامه‌های "پرس تی وی”، هیسپان تی وی، العالم، آی فیلم و الکوثر را بر روی تعدادی از ماهواره‌های اروپایی را قطع کردند.





تعليق و قطع پخش برنامه‌ از ماهواره‌هاي ايراني خلاف تعهدات بين‌المللي است

عضو کمیسیون حقوقی مجلس هشتم گفت: ماده 19 اعلامیه جهاني حقوق بشر بر حق آزادی رسانه‌ها تاکید کرده بنابراين تعليق و قطع پخش برنامه‌ از ماهواره‌هاي ايراني از نظر قانوني موجه نبوده و خلاف تعهدات بين‌المللي است.


** سه‌شنبه هفته جاري (11 تير) سفیر سوئیس در تهران به منظور پیگیری برنامه اجلاس آتی دوجانبه حقوق بشری ایران و سوئیس با دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.






امیدوارم آمریکا گام های موثری برای تعدیل سیاست‌های خصمانه خود بردارد

سفیر سوئیس در تهران در خاتمه ماموریت خود به منظور پیگیری برنامه اجلاس آتی دوجانبه حقوق بشری ایران و سوئیس با دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفتگو کرد.


** چهارشنبه 12 تيرماه وکيل "حميد بقايي، معاون اجرايي احمدي‌نژاد" به دادسراي شعبه 15 مراجعه کرد تا شکايت کيفري عليه 3 نفر از نماينده را مطرح کند و مدعي شد که طبق قانون اساسی، دادگستری مرجع عام تظلم‌خواهی اشخاص بوده و جرایم نمایندگان مجلس در دادسرا و دادگاه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد .





همسر و فرزند بقايي تاكنون به آمريكا سفر نكرده‌اند/ نشر اكاذيب، اتهام 3 نماينده مجلس


 وکیل‌مدافع حمید بقایی در پرونده شکایت از سه نماینده مجلس گفت: اين شكايت را با اتهام نشر اكاذيب توسط نمايندگان در دادسرا مطرح كردم.
انتهای پیام/




برچسب ها: گزارش ، هفته ، قضا ، حقوقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار