گزارش/ قضا در هفته‌ای كه گذشت؛

از دستگيری گروهك تروريستی اخلالگر در انتخابات تا شائبه سياسی مرخصی "نسرين ستوده"

حوزه حقوقی قضايی باشگاه خبرنگاران در هفته‌ای که گذشت با اخباری نظير تجديد ميثاق رئيس قوه قضاييه و مسئولان عالي قضايي با آرمان‌های امام راحل، برگزاری همايش سالانه سراسري به مناسبت هفته قوه قضاييه، دستگيری گروهك تروريستي اخلالگر در انتخابات، احتمال صدور رای متهمان کهریزک تا پایان هفته قوه قضاییه همراه بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي‌قضايي باشگاه خبرنگاران، به منظور ارج نهادن به مقام والای قضا و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید مظلوم، آیت‌الله بهشتی، اولین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، بنا به پیشنهاد قوّه قضاییه، هفته اول تیرماه به عنوان هفته قوّه قضاییه، نامگذاري شد.

* همزمان با نخستین روز هفته قوه قضاییه، رییس قوه قضاییه به همراه حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار گرامی حضرت امام(س) و دیگر مسئولان عالی قضایی با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.






تلاش دستگاه قضا براي اعتمادسازي و پيگيري مطالبات مردم

رئيس دستگاه قضايي كشور گفت: تلاش مسئولان قضايي كشور به سمت اعتمادسازي و مطالبه عمومي مردم معطوف شده است.


* همچنين شنبه شب، رئیس قوه قضاییه پس از اخبار ساعت 21 شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران در یک گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم سخن گفت.




افزایش تعامل قوا در دولت جدید/ در مورد پرونده رئيس جمهور به دستور قاضي ورود نمي‌كنم + صوت


رئیس دستگاه قضایی گفت: امید بسیار دارم در دولت جدید تعامل بین قوا بیشتر باشد و همگی برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.


* روز يكشنبه حجت‌الاسلام شهرياري، معاون قوه قضائيه و رئيس مرکز آمار و فناوري در نشست خبري كه به مناسبت هفته قوه قضاييه برگزار شده بود در جمع اصحاب رسانه حضور يافت.





افزايش ورودي پرونده‌ها در شعب ديوان عالي کشور/ سرقت مستوجب تعزير و مطالبه طلب بيشترين درخواست مردم

معاون قوه قضائيه و رئيس مرکز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضائيه گفت: ديوان عالي کشور در سال 91 حدود 31 هزار پرونده را مورد بررسي قرار داده که اين عدد در مقابل سال 90، 11 درصد افزايش داشته است.

* در راستای اعمال سیاست‌های کلان دستگاه قضایی در زمینه حبس‌زدائی و با توجه به ناکارآمدی زندان به ویژه حبس‌های کوتاه مدت در زمینه بازدارندگی و اصلاح بزهکاران،«دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها» با امضاي رئيس دستگاه قضا ابلاغ شد.






دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری ابلاغ شد

رئیس قوه قضاییه دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را ابلاغ کرد.

* يك حقوقدان به مناسبت هفته قوه قضاييه در گفتگويي با باشگاه خبرنگاران درباره استقلال قضات در كشورمان توضييحاتي ارائه داد.


استقلال قضات در ايران فراتر از کشورهاي غربي و مدعي حقوق بشر است 

 
يک وکيل دادگستري گفت: جمهوري اسلامي ایران نسبت به دیگر کشورها (همچون ایالات متحده و آمریکای شمالی) به استقلال قضات اهمیت فراوانتري داده است.

* سه شنبه 4 تیر ماه مصادف با چهارمین روز هفته قوه قضاییه، همایش سراسری  با حضور رییس قوه قضاییه و مسئولان عالی رتبه نظام، همچنین مسولان عالی قضايي، دبير شوراي نگهبان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی برگزار شد، در اين مراسم عملکرد یک ساله قوه قضاییه تبیین و با بحث و بررسی درباره برنامه‌های آینده قوه قضاییه محورهای عمده تلاش‌ها و موفقیت‌های آن در کنار مشکلات و تنگناهای موجود بر سر راه دستگاه قضایی نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و تعدادی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی نیز تقدیر شدند.






آيت‌الله آملي لاريجاني: اتقان آراء مهمترين وظيفه دستگاه قضا / در مورد حادثه مصر شخص مرسي را مسئول مي‌دانيم

رئيس قوه قضاييه ضمن اظهار تاسف از حادثه تروريستي مصر و شهادت برخي شيعيان اين كشور تاكيد كرد: ما دولت مصر و شخص رئیس جمهور آن را مسئول می‌دانیم.


* در حاشيه نشست سالانه قضايي برخي مسئولان قضايي و  قضات با باشگاه خبرنگاران به گفتگو پرداختند.


دستگيري گروهک تروریستی اخلالگر در انتخابات

رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان از دستگيري گروهک تروریستی اخلالگر در انتخابات خبر داد و گفت: این پرونده در مرحله اولیه رسیدگی قرار دارد و وزارت اطلاعات مسئول رسيدگي به این پرونده است.

احتمال صدور رای متهمان کهریزک تا پایان هفته قوه قضاییه

قاضی دادگاه کهریزک از احتمال صدور رای متهمان کهریزک تا پایان هفته قوه قضاییه خبر داد.






مرخصی "نسرین ستوده" هیچگونه شائبه سیاسی ندارد


رئیس سازمان زندان‌های کل کشور گفت: مرخصی نسرین ستوده هیچ گونه شائبه سیاسی نداشته و وی پس از 4 روز مرخصی برای سپری کردن دوران محکومیتش به زندان باز می‌گردد.





* رئیس، مسئولان عالی و قضات قوه قضاییه در آستانه سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامي و به مناسبت هفته قوه قضاييه، صبح روز چهارشنبه، در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.





این انتخابات نشان داد كسانی كه طرفدار نظام هم نیستند به نظام اعتماد دارند/ جبهه مخالف ایران با لجبازی نمی‌خواهد مسئله هسته‌ای حل شود


مسئولان و كاركنان قوه قضائیه، صبح روز چهارشنبه با رهبر انقلاب اسلامی دیدار كردند.

انتهای پيام/
برچسب ها: گزارش ، قضا ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار