معاون سرکرده شبکه القاعده در حمله هوايي در يمن کشته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلويزيوني الجزيره لحظاتي پيش اعلام کرد شبکه  القاعده در جزيره العرب اعلام کرد "سعيد شهري" معاون فرمانده شبکه القاعده در يمن در حمله هوايي کشته شد.

"سعيد ثابت" رئيس دفتر شبکه الجزيره در صنعا  گفت : سرانجام القاعده اعلام کرد سعيد شهري کشته شد. سعيد شهري در فهرست 85پنج نفره افراد تحت تعقيب در عربستان در رديف سي و ششم قرار داشت.

ابراهيم راديش به عنوان نظريه پرداز ايدولوژيک شبکه القاعده در جزيره العرب محسوب مي شود . وي در بيانيه‌اي کشته شدن سعيد شهري را تأييد کرد اما زمان و مکان کشته شدن شهري را مشخص نکرد .

اين بيانيه بر وحدت شبکه القاعده در جزيره العرب تأکيد کرد.

ثابت افزود ماه آوريل گذشته خبر کشته شدن سعيد شهري اعلام شد اما شهري به سرعت در نوار صوتي تأکيد کرد زنده است . ژوئن گذشته نيز خبر کشته شدن شهري اعلام شد اما القاعده تکذيب کرد . سپتامبر سال گذشته نيز خبر کشته شدن شهري اعلام شده اما القاعده باز هم تکذيب کرده بود اما اين بار خود القاعده تأييد کرد . کسي نمي داند که کي و کجا شهري کشته شد.

احتمالا وي در مناطق صحرايي بين حضرموت و مأرب و شبوه کشته شد. به نظر مي رسد عناصر و فرماندهان القاعده در اين مناطق حضور دارند.

شهري در داخل شبکه القاعده يک شخصيت کاريزماتيک محسوب مي شد و شهرت زيادي به دست آورده بود.

احتمالا القاعده به سبب کشته شدن شهري در آينده به انتقام جويي اقدام و به منافع يمن يا عربستان يا آمريکا حمله کند.

شايد وزارت کشور يمن با صدور بيانيه اي کشته شدن شهري را تأييد کند .

شهري فرد شماره دوي القاعده در يمن بود. اعلام کشته شدن شهري در ماه مبارک رمضان شايد مقدمه چيني براي عمليات در واکنش به اين عمليات باشد.




برچسب ها: القاعده ، یمن ، کشته ، سعید شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار