وکلای ملت با تصویب دو فوریت طرح «نحوه تسعیر» دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک مرکزی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه‌ (25 تیرماه) با دو فوریت طرح «نحوه تسعیر» دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال 1392 و مصرف سود حاصل از آن موافقت کردند.  
 
براساس این گزارش در مقدمه توجیهی طرح مذکور آمده است: «به دنبال تغییر نرخ ارز در ترازنامه بانک مرکزی دارایی‌های خارجی بانک به ریال به یکباره افزایش شدیدی می‌یابد، بند «ب» ماده 26 قانون پولی و بانکی کشور مصوب 1351 مقرر می‌دارد که با سود ایجاد شده بانک ابتدا بدهی دولت به بانک مرکزی را تسویه و بقیه آنرا به خزانه واریز کند، چون تزریق یکباره این پول به اقتصاد ملی تورم موجود را به شدت افزایش می‌دهد و معیشت مردم و تولید ملی را به طرز شدیدتری تحت فشار قرار خواهد داد، ضروری به نظر می‌رسد که باید به صورت دوفوریتی تکلیف مازاد سود مذکور روشن شود تا خسارت مهمی از کشور رفع گردد.  
 
همچنین ماده واحده طرح «نحوه تسعیر» تصز پیگرد قانونی متخلفان که موجب ایجاد بدهی‌ها بر خلاف قوانین موضوعه شده‌اند، نیست و دیوان محاسبات باید خارج از نوبت به اینگونه موارد رسیدگی کند.  
 
همچنین نمایندگان زیر طرح مذکور را امضا کرده‌اند:

باهنر، احمد توکلی، حسین‌زاده بحرینی، قادری، الیاس طاهری، رحیم زارع، میرکاظمی، امامی، بقایی، حسن‌نژاد، تابش، رجایی، نجابت، نادران، ذوالنوار، دهقانی نقندر، جعفری، جهانگیرزاده، ابوترابی‌فرد، مصباحی‌مقدم، فتحی‌پور.
 
نمایندگان پس از بحث و بررسی سرانجام با 178 رای موافق، 31 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر با دوفوریت طرح مذکور موافقت کردند. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: جلسه ، علنی ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار