از سه نهالستان استان ، دو نهالستان در شهرستان بم قرار دارد که بیشتر نهال های گرمسیری وسردسیری مورد نیاز استان از این نهالستان تامین می شود .

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری بم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت:از 3نهالستان موجود در سطح استان دو نهالستان در شهرستان بم فعالیت می کنند وسالانه بیش از یک میلیون و500 هزار اصله نهال در این نهالستانها تولید می شود .

آقای حمیدی تکثیر وتولید انواع واقسام گونه های مثمر وغیر مثمرجنگلی در مناطق گرمسیر وسردسیر در راستای مبارزه با پدیده بیابان زایی در منطقه را از جمله اهداف این نهالستانها برشمرد .

وی با اشاره به اینکه انواع نهال های گرمسیری بصورت گلدانی وریشه ای در نهالستان شهربم وانواع نهال های سردسیری مثمر وغیر مثمر بصورت گلدانی وریشه ای در نهالستان دهبکری تولید می شود افزود: تولید انواع نهال در این دونهالستان بر معیشت وزندگی مردم منطقه تاثیر گذار است .

وی با اشاره به اینکه نهالهای تولید شده در این دو نهالستان سالانه 20در صداز وسعت بیابانهای استان را کاهش می دهند افزود:سالانه 100میلیون تومان اعتبار از طریق اداره کل منابع طبیعی به نهالستانهای بم اختصاص پیدا می کند که نسبت به عملیات وسیع تولید نهال در این دونهالستان ناچیز است .

وی خاطرنشان کرد: مردم می توانند در راستای مبارزه با بیابانزایی وایجاد جنگل های دست کاشت از این دونهالستان نهال رایگان دریافت کنند .

آقای حمیدی با بیان اینکه بخش اعظم نهال تولید شده در این دونهالستان در مناطق گوناگون استان استفاده می شود یاد آور شد:با توجه به اهمیت این دونهالستان لازم است تاحمایت لازم از آنها انجام شود ./س

برچسب ها: نهالستان ، بم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.