معرفي پيشرفته ترين جت جنگي آمريکا در حالي صورت گرفته است که برخي منتقدان از هزينه ساخت آن انتقاد مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ان بي سي نيوز، پرواز آزمايشي جت جنگنده اف 35-بي در آمريکا انجام شد. اين جت از جمله پيشرفته ترين جت هاي جنگنده امروز دنيا محسوب مي شود.
سرهنگ متيو کلي خلباني که اين پرواز آزمايشي را انجام داده است، درباره ويژگي هاي اين جت جنگنده مي گويد: اين يک جت بسيار مجهز است از اين رو بخش هاي مختلف ارتش بسيار به آن علاقه نشان داده اند. اين جت قدرت مانور بسيار دقيقي دارد و مي تواند فرود فوق العاده اي بر عرشه ناو داشته باشد. اين هواپيما از نظر جنگندگي و استحکام از همه جت هاي موجود بهتر است. طراحي آن به نحوي است که به سادگي به پرواز در مي آيد و مي تواند برتري نظامي آمريکا را در هوا حفظ کند.
وينسلو ويلر کارشناس مرکز اطلاعات دفاعي آمريکا به انتقاد از طراحي اين جت مي پردازد و مي گويد وظايف متعدد و پيچيده اي که براي اين جت تعريف شده  و هزينه اي که براي ساخت آن صرف شده است، جاي بحث و تجديد نظر دارد.
شان استاکلي مشاور وزارت دفاع آمريکا در امور نيروي دريايي مي گويد: اين جت به نحوي طراحي و ساخته شده است که يکي از کامل ترين جت جنگنده دنيا باشد و در اين عرصه نه فقط براي يک دهه آينده که براي مدت طولاني تري بتواند رقابت کند. اين جت جنگنده در ماموريت هاي آتي مي تواند گزينه هاي ديگري را به کارشناسان معرفي کند که  براي بهبود عملکرد تاکتيکي آن استفاده شود. ساخت اين جت نسل جديد براي حفظ برتري نظامي آمريکا و مقابله با چالش هاي موجود ضروري بوده است. هم اکنون هم روس ها و هم چيني ها سرگرم ساخت نسل پنجم هواپيماهاي جنگي خود هستند. ما اکنون در موقعيت جلوتري از آنها قرار داريم و تلاش مي کنيم اين موقعيت را همچنان حفظ کنيم.
سناتور تام کوبرن عضو کميته امور امنيت داخلي سنا نيز از ساخت اين جت انتقاد کرد و گفت: ايده کلي اين بود که جت هايي که از نظر مالي ارزان تر باشند، تهيه شوند. اما اکنون جتي بسيار پرهزينه عرضه  شده است. ما اميدواريم عملکرد اين جت جنگنده، علت ساخت آن و هزينه فوق العاده اي را که به آن اختصاص يافته است،  توجيه کند.









برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، جت ، جنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار