يک سرمایه‌گذار "تاجیکستانی" از آمادگی برای سرمایه گذاری مشترک با تجار "قزوینی" در زمینه راه‌اندازی گلخانه، صنایع بسته‌بندی، خشکبار و تولید میوه در شهرک صنعتی شهر "دوشنبه" خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "زیبا رحیمی"،"سهامدار شهرک صنعتي تاجيکستان" در نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران ایرانی در محل اتاق بازرگانی قزوین در غرب ایران گفت: با توجه به تجارب ارزشمند ایرانی‌ها در ساخت شهرک‌های صنعتی و مشترکات فرهنگی بسیار مایل هستیم تا با تجار ایرانی وارد مذاکره شده و فعالیت مشارکتی داشته باشیم.

رحیمی تصریح کرد: "تاجیکستان" با هشت میلیون نفر جمعیت، همچنين معادن غنی، آب فراوان، انرژی و نیروی انسانی ارزان، زمینه سرمایه‌گذاری‌ در بخش معدن و کشاورزی مشترک با ایرانی‌ها را دارد و بسیار علاقمندیم تا شاهد حضور تجار کشور ایران به ویژه استان "قزوین" در "دوشنبه" باشیم.
 
این سهامدار شهرک صنعتی "تاجیکستان" بیان کرد: کشور ما تسهیلات و امکانات خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی دارد و با در اختيارگذاشتن زمین رایگان و ارزان قیمت، خدمات آب و برق، بستر خوبی برای سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم شده است.
 
رحیمی خاطرنشان کرد: ساخت گلخانه، تولید مواد غذایی، میوه و خشکبار از دیگر نیازهای "تاجیکستان" است که با وجود توانمندی‌های خوب استان "قزوین" بسیار مایل هستیم تا صنعتگران و تولیدکنندگان این استان با ما همکاری کنند و در سود اقتصادی آن شریک شوند.

"علی نادری دیگر سهامدار شهرک صنعتی در شرف تاسیس دوشنبه "تاجیکستان" هم دراین نشست گفت: ارتباط با پنج کشور جمهوری‌های آسیای میانه با جمعیتی بالغ بر 240 میلیون نفر بزرگترین بازار مصرف را برای کالاهای ایرانی می‌تواند فراهم کند و با استقبال مردم "تاجیکستان" از محصولات ایرانی و نیز اعتمادی که به ایران دارند باید از این فرصت برای سرمایه‌گذاری و گرفتن بازارها استفاده کرد.
 
انتهاي پيام/
 
منبع: مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار