مدير جهاد کشاورزي شهرستان نهاوند از اغاز برداشت گندم از 25 هزار هکتار مزارع گندم آبي و ديم در سطح شهر و روستاهاي نهاوند با 70 دستگاه کمباين خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ احد ظفري گفت: 2هزار هکتار از مزارع زیر کشت گندم نهاوند  ديم و 13 هزار هکتارهم آبي است .
وي افزود: امسال ميزان عملکرد گندم آبي در واحد هکتار چهار و نيم تن و در گندم ديم 500 کيلوگرم که با توجه به کمبود بارش هاي جوي سال جاري عملکرد گندم ديم در مقايسه با گندم آبي از کاهش چشمگيري برخوردار است.
ظفری اظهار داشت: پيش بيني مي شود که ميزان برداشت گندم در سال زراعي جاري به 50 هزار تن برسد که در مقايسه با پارسال تغيير زيادي ندارد .
مدير جهاد کشاورزي شهرستان نهاوند از تشکيل ستاد برداشت غلات در شهرستان خبر داد و گفت: به منظور نظارت بر برداشت گندم ستاد برداشت غلات در سطح شهرستان تشکيل و بر اساس آن هفت اکيپ ضايعات کمباين برای نظارت فني بر کار برداشت ايجاد شده است .
 ظفري از خريد گندم توسط کارخانه آرد و سيلو و اداره غله نهاوند خبر داد و افزود: به منظور خريد تضميني گندم از کشاورزان 10 مرکز خريد گندم تشکيل شده و علاوه بر آن کارخانه آرد ،سيلو و همچنين اداره غله نهاوند آمادگي خود را در اين زمينه اعلام داشته اند .
مدير جهاد کشاورزي شهرستان نهاوند همچنين از برداشت محصول کلزا از هزارو 500 هکتار از اراضي شهرستان خبر داد و اظهار داشت: پيش بيني مي شود که ميزان برداشت محصول کلزا در نهاوند حد اقل به سه هزار و 500 تن برسد که از طریق کارخانه کشت و صنعت خزل و ديگر کارخانه هاي خارج از استان خريداري مي شود ./س
برچسب ها: برداشت ، گندم ، نهاوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.