مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: به محض تخصیص بودجه، کار ساماندهی تاق بستان را از سرخواهیم گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


 جلیل رحیمی صدرگفت: طرح ساماندهی تاق بستان، یک طرح بزرگ و اثرگذار در آینده شهر کرمانشاه است به گونه ای که انجام درست و کامل این طرح ساماندهی، تاق بستان را جهانی کرده و رونق دوچندانی به فضای گردشگری کرمانشاه می بخشد.

وی افزود: تا به اینجای کار، فاز اول ساماندهی تاق بستان انجام گرفته و ما همچنان منتظر ابلاغ بودجه 92 هستیم تا بتوانیم ادامه این کار بزرگ را از سر بگیریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: در فاز اول این طرح ساماندهی، کارهای مربوط به داخل محوطه از جمله اطراف خود اثر تاریخی صورت گرفته و کار خاصی در داخل محوطه نمانده است.

رحیمی صدر اظهار کرد: در داخل محوطه جزییاتی همچون نورپردازی باقی مانده است که در صورت تخصیص اعتبار مناسب، آن را هم انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: مراحل و فازهای بعدی تاق بستان نیاز به اعتبارات بسیاری بیشتری دارند چرا که در فازهای بعدی باید وارد تملک املاک اطراف تاق بستان شویم که نیاز به اعتبارات ویژه ای دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از اصلی ترین اولویت های کاری در طرح ساماندهی تاق بستان تملک و آزادسازی روستای تاق بستان و همچنین کبابی های اطراف است که انجام این مهم می تواند روند ساماندهی تاق بستان را بسیار پیش برد.

وی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برای این مهم کوتاهی نداشته و با شرکتی به عنوان کارگذار میراث فرهنگی برای تملک، قرارداد منعقد کرده که این شرکت نیز به نمایندگی از میراث فرهنگی وارد مذاکره با مالکین خانه های روستا و کبابی ها شده است.

رحیمی صدر اظهار کرد: چون تاکنون اعتباری برای تملک در دست نداشته ایم، بنابراین هیچ تملکی هم صورت نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: 18 ملک در اولویت اول تملک در طرح ساماندهی تاق بستان هستند که به محض دریافت بودجه لازم وارد مذاکره با مالکین آنها خواهیم شد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، بودجه ، تخصیص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.