سرمربی تیم فوتبال مس کرمان گفت: آن تیمی که مد نظرم بود، بسته نشد، این مسئله نیز کاملا طبیعی است، زیرا بازیکنان دنبال ملاک و معیار خودشان هستند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، پس از انتشار اخبار و حواشی تمرینات چند روز اخیر تیم فوتبال صنعت مس به منظور انجام رسالت خبری خود به سراغ مجتبی تقوی سرمربی نارنجی‌پوشان مس رفت تا با وی در زمینه روند آماده‌سازی مس کرمان و نگرانی‌های هواداران مس در زمینه ضعیف بسته شدن این تیم گفت‌وگو کند.

مجتبی تقوی در حاشیه تمرینات تیم فوتبال مس کرمان اظهار داشت: مس یکی از تیم‌های بزرگ فوتبال کشور است، پس از پایان مسابقات فصل گذشته و با توجه به دریافت دو پیشنهاد از باشگاه‌های کشور ترجیح دادم تا مس کرمان را انتخاب کنم.

وی افزود: در این جا می‌توانستم فضای کاری جدیدی را تجربه کنم ضمن اینکه انگیزه بالایی در درون من وجود داشت تا با پذیرفتن سمت در این تیم توانایی‌های خود را نشان دهم و به مدارج بالاتری از موفقیت در فوتبال دست یابم.

 

از دست رفتن زمان به ضرر ما رقم خورد

تقوی بیان داشت: فکر می‌کنم مس آخرین تیمی بود که تمریناتش را برای حضور در لیگ سیزدهم آغاز کرد، مشکل و حریف اصلی ما در این بین زمان بود، زیرا از دست دادن زمان به ضرر ما رقم خورد و بسیاری از تیم‌های لیگ برتری در حال حاضر مشغول برگزاری دیدارهای تدارکاتی پایانی خود هستند، در صورتی که ما باید به دنبال برگزاری بازی‌های تدارکاتی میانه خود باشیم.

وی گفت: ما تا اکنون فقط با یک حریف لیگ برتری بازی کرده‌ایم، با شرایط فعلی نیز باید به دنبال دو سه حریف لیگ برتری خوب باشیم تا هرچه سریعتر خود را به شرایط ایده‌آل حضور در لیگ و برگزاری مسابقات برسانیم.

تقوی در پاسخ به سئوالی در این زمینه که چه کسی مقصر ایجاد این شرایط برای مس در فصل آماده‌سازی است، عنوان داشت: من قاضی نیستم از زمانی که به عنوان سرمربی مس معرفی شدم، طبق زمان‌بندی از هفت روز بعد در کرمان بودم، در این بین مشکلاتی وجود داشت.

سرمربی مس کرمان بیان داشت: بازیکنان سال قبل خیلی دیر با باشگاه به توافق رسیدند و در تمرینات شرکت کردند، ضمن اینکه مشکلات دیگری نیز در این بین مزید بر علت شد تا تمرینات مس دیرتر از موعد مقرر آغاز شود، البته با تمام این مشکلات و در اختیار داشتن زمان اندک تصمیمات درست و عاقلانه‌ای برای آماده‌سازی تیم اتخاذ شد.

 

تمرینات ترکیبی را در دستور کار قرار دادیم

سرمربی مس کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به زمان اندکی که در اختیار ما قرار داشت، تمرینات تیم را بر اساس تمرینات ترکیبی با توپ طراحی کردیم، تنها کار بدون توپ ما همین دویدن پس از پایان تمرین در دور زمین است در کرج تمرینات بدنسازی، وزنه و کار با توپ به خوبی انجام شد و من از شرایط اردو رضایت دارم، زیرا امکانات تمرینی شامل زمین تمرین و در دسترس بودن حریفان برای انجام بازی‌های تدارکاتی نیز مزید بر علت شده بود.

مشکلات عمیق و چالش‌هایی در جذب بازیکن داشتیم

وی در ارتباط با از دست دادن 14 بازیکن نفرات تیم از فصل گذشته نیز بیان داشت: مربیگری سلیقه‌ای است، مشکلات عمیق و چالش‌هایی در جذب بازیکن داشتیم، البته من بازیکنانی چون رضا عنایتی و کیوان امرایی را نیاز داشتم، همچنین شجاع خلیل‌زاده و عنایتی که به دلیل مشکلات خانوادگی باید حتما در تهران فوتبال بازی کند.

تقوی گفت: امرایی نیز به دلیل مشکلات غیر فوتبالی که برایش به وجود آمده بود دیگر در کرمان نمی‌توانست به فوتبالش ادامه دهد و خلیل‌زاده هم با وجود قراردادی که با باشگاه داشت، به صورت غیرقانونی کرمان را ترک کرد، این بازیکن همچنان بازیکن مس کرمان محسوب می‌شود و باشگاه هیچ رضایت‌نامه‌ای برای وی صادر نکرده است.

تقوی خاطرنشان کرد: با توجه به کندی روند مذاکرات و جذب بازیکن از باشگاه اجازه گرفتم تا شخصا با برخی بازیکنان صحبت کنم، اما در این بین بازیکنان معیارهایی را برای خودشان در نظر می‌گرفتند، ملاک هایی چون بازی در تهران و یا در تیم‌های حاضر در جام باشگاه‌های آسیا، ضمن اینکه بازیکن به دنبال حضور در تیمی است که در آنجا آرامش باشد.

 

 

وی بیان داشت: با توجه به اخبار و مسائلی که این روزها پیرامون تیم مس در رسانه‌ها منتشر می‌شود، برخی بازیکنان عملا از حضور در کرمان منصرف می‌شوند، البته در این بین باید عنوان کنم، تماشاگران و هواداران مس نیز حق دارند، نگران وضعیت تیمشان باشند، من به عنوان سرمربی تیم همیشه پذیرای انتقادات و نظرات هواداران تیم هستم و این مسئله را به مدیریت باشگاه نیز انتقال داده‌ام و  باید اذعان کنم، مردم کرمان مردمی با فرهنگ و مهربان هستند.

سرمربی مس کرمان عنوان کرد: در این بین پرداخت مبالغ هنگفت توسط برخی باشگاه‌ها نیز موجب شده تا برخی بازیکنان با بازار گرمی به دنبال ایجاد یک فضای حباب‌گونه برای خود باشند تا از این طریق باشگاه‌ها را برای دریافت مبلغ بیشتری تحت فشار بگذارند که این مسئله امسال در سیاست‌های باشگاه مس گنجانده نشده است.

همه تلاش کنیم تا تیم خوبی روانه مسابقات شود

تقوی افزود: ما باید تلاش کنیم تا این تیم با همین نفرات به خوبی آماده شود، 60 تا 70 درصد این تیم بچه‌های کرمان هستند، ضمن اینکه در حال حاضر همه کرمانی محسوب می‌شویم، زیرا همه در قالب یک لباس با عنوان «مس کرمان» عازم مسابقات لیگ برتر هستیم، پس باید برای سربلندی نام کرمان و تیم مس تلاش کنیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بازیکنان خوبی جذب شده‌اند، اما برای موفقیت ابزاری لازم است که مهم‌ترین آن در مقطع کنونی برای این تیم بسترسازی برای آماده‌سازی این تیم در فضایی همراه با آرامش و همدلی است، رودباریان، ترشیز، تیغ‌نورد، اسلامی و ادینهو، از لیگ برتر در کنار بازیکنان و بچه‌های کرمانی مس و نفرات برتر برخی تیم‌های لیگ یکی مجموعه تیم صنعت مس را در سیزدهمین دوره لیگ برتر تشکیل می‌دهند.

تیمی که می‌خواستم، بسته نشد

تقوی تصریح کرد: آن تیمی که مد نظرم بود بسته نشد، این مسئله نیز کاملا طبیعی است، زیرا بازیکنان دنبال ملاک و معیار خودشان هستند، البته ما نباید نسبت به داشته‌هایمان ناشکری کنیم، اگر به بازیکنان فعلی کم‌توجهی کنیم یعنی که به آنها بی‌اعتماد هستیم و باید تلاش کنیم تا با همین ابزار و نیروی انسانی در لیگ برتر موفق ظاهر شویم.

وی ادامه داد: فوتبال امروزه ثابت کرده متکی به نام‌ها و عناوین نیست، این تاکتیک و برنامه یک تیم است که در کنار کارگروهی نتایج و موفقیت را به دنبال داشته است، البته در این بین نباید به حواشی دامن زد، این مسائل وجهه مردم مهربان کرمان را در کشور تخریب می‌کند، به عنوان سرمربی تیم بسیاری از انتقادات را می‌پذیریم.

تقوی افزود: ما نیز نگران وضعیت دفاعی تیم هستیم، هنوز تکلیف خلیل‌زاده مشخص نشده و این بازیکن هنوز بازیکن مس کرمان است به دنبال یک دفاع وسط خارجی سطح بالا هستیم، در این قسمت از زمین نیز ابرقویی دفاع وسط فصل گذشته آلومینیوم هرمزگان را به خدمت گرفته‌ایم تا شرایط را کمی بهتر کنیم.

سرمربی مس کرمان بیان داشت: در این بین هادی شکوری به دلیل مشکل مصدومیت از تیم کنار گذاشته شد، وی با منش بالای پهلوانی این مسئله را پذیرفت در مورد فتحی نیز باید عنوان کنم این بازیکن در لیست نفرات مورد نظر من نبود و در لیستی که در تاریخ 15 تیر به مسئولان باشگاه ارائه کردم، این مسئله قید شده است، همچنین نادر فتح‌اللهی نیز در لیست نفرات مد نظر من جایی نداشت.

خلأ روابط عمومی را خودم جبران کرده‌ام

تقوی در پاسخ به سئوالی در زمینه خلأ یک ارتباط مابین باشگاه مس و هواداران و رسانه‌ها گفت: این خلأ را خودم پر کرده‌ام، چند روز قبل با زبان روزه و با وجود زمان افطار یک‌ساعت و نیم پس از تمرین در کنار هواداران بودم و نظرات و انتقادات آنها را شنیدم، من از مربیانی هستم که با مستندات زندگی می‌کنم و برای تمام صحبت‌هایم اسنادی را دارم، از اینکه در کرمان سیل برخی انتقادات و تهمت‌ها شده‌ام ناراحت نیستم و امیدوارم تیم روند رو به رشد و مناسبی را در پیش گیرد.

وی اظهار داشت: ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند، روزی همه مسائل پیرامون این تیم مشخص می‌شود و مردم متوجه می‌شوند که من برای پرکردن جیبم و زد و بند به کرمان نیامده بودم.

به شرافتم قسم با هیچ دلالی ارتباط ندارم

تقوی گفت: به خاطر حفظ رفاقت و احترام با اشخاص مهمی که در شرکت مس حضور دارند به کرمان آمدم، اکنون نیز پشیمان نیستم، اگر باشگاه به هر دلیلی قصد ادامه کار با من را نداشته باشد، بدون کوچک‌ترین اعتراضی کرمان را ترک می‌کنم، اما مردم کرمان باید این مسئله را بدانند که من وامدار کسی نیستم و برای دلالی و بستن کوله‌بار به کرمان نیامده‌ام.

وی اذعان داشت: همه ما ایرانی هستیم و باید اخلاق و احترام نسبت به یکدیگر را رعایت کنیم، تاکید می‌کنم که با هیچ دلالی ارتباط ندارم و اگر یک نفر با مدرک و مستندات بگوید، مجتبی تقوی پیاله‌ای چای از کسی خورده خوشحال می‌شوم، من از 35 سالگی در لیگ برتر فوتبال ایران مربیگری کرده‌ام و آویزان کسی نبوده‌ام.

تقوی گفت: ما عادت کرده‌ایم به مربی خارجی فرصت بدهیم و از آنها حمایت کنیم، اما به مربیان جوان و ایرانی که به بازیکنان جوان و آینده‌دار فرصت بازی می‌دهند روی خوش نشان نمی‌دهیم و از قبل از آغاز کار با ایجاد اهرم‌های فشار قصد ایجاد مشکلات و حواشی را برای آنها داریم.

آبرو و شرافتم را دوست دارم

تقوی بیان داشت: برای من پول و امکانات ارزشمند است، اما آبرو و شرافت من از همه چیز برایم با ارزش‌تر است، فرزند جنگ هستم و پدرم را نیز در جنگ تحمیلی از دست داده‌ام، پس نمی‌خواهم کاری انجام دهم تا فردای قیامت در برابر پدرم سرافکنده باشم.

وی تصریح کرد: در فوتبال ما هنجارشکنی افزایش یافته و این قبیل اتفاقات در خیلی از جاها دیده شده است، اما از هواداران و علاقمندان به تیم مس توقع دارم، قصاص قبل از جنایت نکنند، این تیم متعلق به همه مردم خوب کرمان است، پس بیایید با حضور در کنار بازیکنان تیم به اعضای تیم آرامش و روحیه بالایی را هدیه کنید.

تقوی خاطرنشان کرد: دنبال منافع مادی نیستم و برای کار کردن و موفقیت به مس آمده‌ام، پس بیاید به یکدیگر بی‌احترامی نکنیم و با استفاده از ادبیاتی که در شأن یک ایرانی است با هم گفت‌وگو و تعامل کنیم./ج1

برچسب ها: مس ، هنجار ، اخلاق ، مربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.