نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: مردم اردبیل منتظر افتتاح راه‌آهن در ماه‌های آینده نباشند چرا که این طرح با این روند کند تا پایان دولت روحانی تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت:‌ این طرح برخلاف وعده مسئولان از پیشرفت 30 الی 35 درصدی برخوردار است و بعید به نظر می‌رسد اردبیلی‌ها در دو سه سال آینده سوت قطار را بشنوند و افتتاح این طرح تا پایان دولت روحانی نیز منوط به تزریق اعتبار و جدیت در کار خواهد بود.

این نماینده مجلس همچنین به رکود طرحهای عمرانی در استان اردبیل و عقب‌ماندگی بسیاری از طرح‌ها از برنامه‌ریزی‌های انجام شده اشاره کرد و افزود: دولت پارسال 18 درصد اعتبارات تملک دارایی استان اردبیل را اختصاص داد و 82 درصد بودجه این استان جذب نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان یادآور شد: این فقدان تزریق بودجه در روند اجرای طرحها و کندی آنها بسیار مشهود است و اگر امروز مشاهده می‌کنیم که بسیاری از طرحها در خواب خرگوشی به سر می‌برند دقیقا‌ً ناشی از این امر است.

حقیقت‌پور گفت:‌ بنده قبلاً نیز اعلام کرده بودم که در این روزهای آخر دولت کار جدی در بعد عمرانی و زیر‌بنایی در استان صورت نمی‌گیرد و باید منتظر برنامه‌ریزی‌ها، رویکردها و هدف‌گذاری‌های دولت جدید بود تا بتوان نسبت به عملیاتی شدن بسیاری از طرح‌ها و طرحها پیگیری‌های لازم را انجام داد.

وی با انتقاد شدید از روند بطنی اجرای طرحها و ضرورت سرعت گرفتن این اولویت‌ها عنوان کرد: اگر به موضوع آب و تامین منابع پایدار در این زمینه بی‌توجه باشیم قطعاً‌ در آینده بحران آب گریبانگیر این استان خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: این نارسایی‌ها و مشکلات به معضلات اقتصادی نیز دامن زده و یک بحران حقیقی را در حوزه بیکاری و عدم اشتغال مناسب شاهد خواهیم بود/س.

برچسب ها: اردبیل ، تکمیل ، راه ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.