محافل انس با قرآن با حضور قاریان استانی، کشوری و مصری در استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه فارس اظهار داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، از دو قاری مصری برای حضور در محافل انس با قرآن این استان دعوت شده است.

حجت‌الاسلام سید میثم حسینی افزود: یکی از قاریان مصری در شب‌های قدر آیاتی از قرآن را در حضور مردم این استان تلاوت می‌کند و قاری دیگر مصری به‌نام احمد احمد ضیف پنجم تا نهم ماه مبارک رمضان میهمان مردم فارس است. 

وی اضافه کرد: ترتیل‌خوانی قرآن کریم و محافل انس با قرآن با هدف قرائت صحیح در مساجد، حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه برای عموم مردم برگزار می‌شود.

آموزش مجازی حفظ قرآن کریم با حضور بیش از 2500 حافظ

بر اساس این گزارش همچنین طرح تربیت حافظان قرآن کریم در شیراز برگزار می‌شود.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز، در طرح تربیت حافظان، آموزش حفظ به طور غیرحضوری و از راه دور نیز صورت می‌گیرد. 

حجت‌الاسلام محمد صفری با اشاره به محدودیت‌های زمانی و مکانی برای برخی داوطلبان گفت: لزوم راه‌اندازی آموزش از راه دور و غیرحضوری حفظ قرآن کریم ضروری است، از این رو معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان برای گسترش بهره‌گیری از تمام امکانات آموزشی در طرح تربیت حافظان، از دی ماه سال 91 اقدام به راه‌اندازی مرکز آموزش حفظ مجازی قرآن کریم کرد.

وی ادامه داد: این مرکز تاکنون با بهره‌مندی از تجارب اساتید متخصص و استفاده از بسته‌های متنوع آموزشی به جذب بیش از 2 هزار و 500 نفر از داوطلبان اقدام کرده است.

این مسئول متذکر شد: از دیگر امکانات این طرح، طراحی 12 هزار سئوال برای سنجش میزان محفوظات داوطلبان و اعطای گواهی‌نامه رسمی، از حفظ یک جز تا کل قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به ثبت نام کنندگان پایگاه مجازی از مزایای ویژه این مرکز است.

صفری در پایان اذعان داشت: علاقمندان به شرکت در این طرح، به پایگاه حفظ مجازی قرآن کریم به آدرس www.quranhefz.ir مراجعه کنند./ج1

برچسب ها: شیراز ، اوقاف ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.