به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهندس نیکزاد، مدیر گروه پل و بزرگراه های سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با بیان این مطلب و با تاکید بر ضرورت پویایی و انعطاف پذیری طراحی معابر شهری، اظهار کرد: مطالعات و طراحی های انجام شده در این زمینه نباید نسبت به تغییرات مستمر جمعیتی، ترافیکی و حتی اوضاع و احوال اجتماعی بی تفاوت باشد بلکه بر این اساس، طرح های شهری باید مدام مورد بازنگری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه احداث ادامه خیابان سیمون بولیوار و اتصال آن به بزرگراه یادگار امام (ره) ایده جدیدی نیست، افزود: آنچه که به تازگی رخ داده است، احساس نیاز به ایجاد این معبر ترافیکی است که در نتیجه، اجرای طرح در کمیسیون تصویب طرح های حوزه معاونت فنی و عمرانی اولویت یافته است.
نیکزاد با اشاره به تاثیرات ترافیکی اتصال خیابان سیمون بولیوار به بزرگراه یادگار امام (ره)، تاکید کرد: اجرای این طرح، عملکردهای ترافیکی بزرگراه یادگار امام(ره) را به شدت توسعه می دهد. به این ترتیب بزرگراه یادگار امام(ره) نه تنها گزینه مناسبی برای رفت و آمدهای شمالی-جنوبی در پهنه غربی پایتخت خواهد بود بلکه می توان از آن به عنوان گزینه موازی بزرگراه نیایش نیز استفاده کرد.
مدیر گروه پل و بزرگراه های سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با اشاره به کاهش چشمگیر گردش های اضافی در بسیاری از معابر پهنه شمالی پایتخت در نتیجه بهره برداری از تونل نیایش و اتصال بزرگراه های شهیدصدر و نیایش به یکدیگر، گفت: این امر حکایت از افزایش تقاضای سفر در بزرگراه نیایش و امتداد غربی آن دارد. در نتیجه هر طرحی که بتواند بخشی از ترافیک این معبر بزرگراهی را کاهش داده و به عنوان یک گزینه ترافیکی موازی مطرح شود، موثر و راهگشا خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در پی ارتقا اولویت طرح احداث ادامه خیابان سیمون بولیوار و اتصال غیرهمسطح آن به بزرگراه یادگار امام (ره)، اخیرا کار تدقیق طراحی های انجام شده در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران آغاز شده و قرار است جزییات مربوط به مسیرهای دسترسی و تامین گردش ها در این تقاطع غیرهمسطح به دست مطالعات مهندسی ارزش سپرده شود تا ایده های خلاقانه کارشناسان مهندسی ارزش، بهترین کارکردهای ترافیکی را در محل تلاقی این دو معبر تامین کند./ف
کل عمرمون تو ترافیک گذشت