معاون وزير راه وشهرسازي گفت: بررسی های انجام شده حاکی از آنست که مشکل سکونتگاه هاي غير رسمي محدوده شهر نیست وحدود80 درصد این سکونتگاهها در محدوده شهری کشور واقع شده اند.

مجيد کيان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به طور کلی راه حل های متداولی در کشور نسبت به موضوع اسکان غیر رسمی طی 4 دهه گذشته وجود داشته است،گفت: از سال 1340 نقطه عطف شکل‌گیری پدیده سکونتگاه هاي غير رسمي شهری است .

وي عمده ترین راه حل را براي متداول کردن سکونتگاه هاي غير رسمي را نادیده گرفتن اسکان غیررسمی در بدو شکل گیری عنوان کرد ،گفت: ، در مرحله بعد از شکل گيري سکونتگاه ها نادیده گرفتن و امید به انجام اقدامات ساختاری کلان مانند طرح های آمایش سرزمین و حل مساله از طریق ایجاد تعادل های منطقه ای از ديگر موارد براي متداول کردن اين امر است.

کيان پوردر ادامه اظهار داشت: وارد کردن این سکونتگاه ها در محدوده شهرو افزایش خط محدوده شهرها از ديگر راه حل هاي متداول کردن سکونتگاه هاي غيرر سمي به شمار مي رود.

معاون وزير راه وشهرسازي با اشاره به اينکه حدود80 درصد این سکونتگاهها در محدوده شهری کشور واقع شده اند،افزود: بررسی های انجام شده حاکی از آنست که مشکل سکونتگاه هاي غير رسمي محدوده شهر نیست.

مدير عامل شرکت مادرتخصصي عمران وبهسازي شهري ايران در ادامه تصريح کرد: با نگاه به صورت مساله سکونتگاه هاي غير رسمي و حذف صرفاَ صورت مساله نه تنها مشکل سکونتگاه هاي غير رسمي حل نشد بلکه تبعات منفی آن باعث پراکنش این مساله درمجموعه های شهری شد.

کيان پور در ادامه اظهار داشت: هيچ يک از این راه حل ها نگاه جامعی نسبت به این سکونتگاهها و رفع این معضل شهری نگردید وتبعات منفی را نیز در برداشت.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه توضيح داد: در حال حاضر رویکرد و راه حل اصلی نسبت به حل این گونه سکونتگاهها که امروزه در دنیا تجربه شده ، نگاه توانمند و ساماندهی این سکونتگاهها است

برچسب ها: سکونتگاه ، رسمی ، محدوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار