توني بلر نخست وزير سابق انگليس اوضاع اين روزهاي مصر را منحصر به فرد خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"توني بلر" نخست وزير انگليس در مصاحبه با شبكه "العربيه" اظهار داشت:سقوط دولت "محمد مرسي" پس از تظاهرات نزديك به 17 ميليون نفري شكل گرفت كه در تمامي مقياس ها از اراده ملت مصر ناشي مي‌شد.

وي در ادامه با بيان اينكه ما خواهان مداخله ارتش در روند دموكراتيك نيستيم افزود:گزينه ديگر براي مصر ورود اين كشور به حالتي از هرج ومرج بود.

بلر همچنين اضافه كرد:هم اكنون مهم اين است كه ارتش مصر جدول زماني مناسبي براي بازگشت به روند دموكراتيك مشخص كند وما هم براي بهبودي اواضع دولت مصر واقتصاد آن به اين كشور كمك خواهيم كرد.

نماينده بين المللي در خاورميانه در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به اينكه كمك هاي ما به مصر خارج ازقواعد كودتاهاي نظامي نيست ادامه داد:هم اكنون ما شاهد اوضاع منحصر به فردي در مصر هستيم.

نخست وزير سابق انگليس همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص حمايت از كودتاي نظامي بر رئيس جمهور منتخب كه از طريق دموكراتيك انتخاب شده اظهار كرد:سخن گفتن از اين موضوع كار بسيار سختي است براي اينكه انتخابات رياست جمهوري برگزار شده واز طريق آن رئيس جمهور انتخاب شده است اما با اين وجود جمع بزرگي از مردم هم هستند كه به دليل اقدامات دولت احساس نارضايتي كردند. 

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار