بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد و نمايندگان سازمان کنفرانس اسلامي درباره خشونتهاي طايفه اي و اوضاع انساني در ميانمار ابراز نگراني کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ، بان کي مون در نشست گروه دوستان ميانمار در نيويورک گفت: درباره خشونتهاي طايفه اي که ايالت راخين و مناطق ديگر را در ميانمار دربر گرفته است به شدت احساس نگراني مي کنم.
 
وي افزود: قصد دارد نامه اي براي سه تن از سران بلندپايه در ميانمار ارسال و آنها را به رسيدگي به مشکلات طايفه اي و وحدت مردم ميانمار براي پايان دادن به همه اشکال خشونت تشويق کند.  

نمايندگان سازمان کنفرانس اسلامي روز گذشته در جريان ديدار با "بان کي مون" دبيرکل سازمان ملل متحد از وي خواستند تا اقدامي فوري به منظور پايان دادن به کشتار مسلمانان "روهنگيايي" ميانمار انجام دهد.

"عبدالله المعلمي" سفير عربستان سعودي در سازمان ملل متحد در جريان اين ديدار اظهار داشت "کشورهاي جهان به ميانمار و رويدادهاي آن کشور بي توجه اند. مسلمانان ميانمار قرباني خشونت هاي فرقه اي شده اند." وي در ادامه با انتقاد از عملکرد دولت ميانمار در متوقف ساختن خشونت هاي فرقه اي آن کشور افزود "دولت ميانمار در اتخاذ اقدامات لازم براي پايان دادن به خشونت هاي فرقه اي در آن کشور ناموفق بوده است." 

وي در پايان از بان کي مون خواست تا به تعهدات خود در قبال حقوق مسلمانان ميانمار و تلاش در جهت بهبود وضعيت آنان متعهد باشد. سفير عربستان سعودي در سازمان ملل متحد در پايان افزود "مي بايستي به خشونتي که مسلمانن ميانمار با آن مواجه اند پايان داده شود." 
هدف از برگزاري نشست گروه دوستان ميانمار که از بيش از 10 کشور و نهاد منطقه اي تشکيل شده است ايجاد زمينه رايزني براي حمايت از تلاشهاي دبيرکل سازمان ملل متحد در ميانمار است.  



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار