مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: توسعه مهارت های فنی و حرفه ای بستر اشتغال پایدار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کلام الله صفری در جمع مدیران و موسسان آموزشگاه های آزاد استان افزود: خروجی دانشگاه ها اگر تربیت نیروهای ماهر ، متخصص و کار بلد باشد فرصت شغلی و کارآفرینی بهتر فراهم می کند و گرنه با تکیه بر رشته ها و گروه های درسی تئوری نمی توان برای فارغ التحصیلان بازار کار را فراهم کرد.

وی گفت: اگر دنبال اشتغال پایدار همراه با درآمدزایی خوب برای فارغ التحصیلان دانشگاهی هستیم ضرورت دارد رشته های مهارتی را توسعه دهیم و سعی کنیم فرزندانمان بیشتر به هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای گرایش داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل با انتقاد از برخی نگرش های غلط به موضوع اشتغال و استخدام نیروها افزود: عده ای تصور می کنند استخدام تنها پشت میز نشستن است در حالی که بهترین استخدام تولید و حضور در سنگر کار و مجاهدت است که کشور ما در ارتقای شاخص های اقتصادی و باروری تولید به این حوزه نیاز دارد.

صفری یکی از فرصت های ایجاد اشتغال را مربوط به مشاغل خانگی دانست و گفت: در این زمینه نیز رشد 300 درصدی را نسبت به تعهداتمان شاهد هستیم.

وی با یادآوری تعهد اشتغال این مجموعه اظهار کرد: پارسال تعهد اشتغال 590 نفر است که با 108 درصد اجرا شده است.

صفری افزود: این رقم بدون احتساب وام مشاغل خانگی است که در صورت در نظر گرفتن آمار مربوط به آن تحقق تعهد اشتغال به رقم 300 درصدی افزایش خواهد یافت.

وی گفت: رشته های پرورش ماهی و آبزیان ، گاوداری صنعتی ، زمین گرمایی و ساخت جواهرات از جمله رشته های به روز است که استقبال کمی از این گروه رشته ای را شاهد هستیم اما در تلاش هستیم به هر نحوه ممکن اشتغال پایدار در این زمینه صورت بگیرد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.