با استفاده از دستگاه پرتابل تولید بیودیزل از روغن های بازیافت خوراکی و غیر خوراکی آلودگی محیط زیست و استفاده از سوخت های سیکلی کاهش می یابد.

سنجابی رئیس پژوهشکده کشاورزی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: پژوهشکده کشاورزی در راستای تحقیقات و طرفداری از محیط زیست و تولید محصولات سالم فعالیت داشته چنانچه استفاده از گیاهان دارویی برای کاهش مصرف سموم و کاهش آنتی بیوتیک ها از جمله فعالیت هایی است که انجام داده است.

وی افزود: تحقیقات در خصوص تولید بیودیزل از چند سال گذشته آغاز شده چنانچه از سال 91 با حمایت دوستداران محیط زیست و کمک های مالی سازمان ملل فعالیت های تخصصی در این زمینه آغاز شد چنانچه این دستگاه تاثیر عمده ای در کاهش مصرف سوخت فسیلی و جلوگیری از آلودگی هایی که وارد محیط می شود دارد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد رونمایی از این دستگاه پرتابل تولید بیودیزل از روغن های قابل بازیافت خوراکی و غیر خوراکی با ظرفیت 50 لیتر بوده ایم چنانچه این سوخت های گازوئیل 2 تا 5 درصد اضافه می شود.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه نه تنها از نظر اقتصادی به صرفه تر است از آلودگی محیط زیست هم جلوگیری می کند البته چنانچه ویژگی های وهم این دستگاه فول اتوماتیک بودن آن است که اصلا توسط دستی فعالیت ندارد./ع2
برچسب ها: آلودگی ، زیست ، روغن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار