عمر مفيد ساختمان‌ها با توليد بتون سبک در ايران چندين قرن افزايش مي‌يابد.

حسين نيرومند کارشناس صنعتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب بالا گفت: توليد کنندگان مصالح ساختماني به ويژه بتون در کشور با انجام تحقيقاتي گسترده توانستند مصالحي توليد کنند که عمر مفيد ساختمان‌ها را چندين قرن بالا برده که در مقابل بلاهاي طبيعي از استحکام بسيار زيادي برخوردار است.
وي افزود: با توجه به پايان بودن مصرف انرژي هاي ارزان همانند نفت و گاز صنعتگران ايراني در توليد مصالح توانستند بتون هوادار سلولي را که براي نخستين بار در کشور توليد مي شود به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه کنند.
وي با تاکيد بر اينکه استفاده از اين بتون سبک در ساختمان ها زمينه کاهش مصرف انرژي را فراهم مي‌آورد، اظهار داشت: توليد کنندگان بتون سبک  در ايران به لحاظ کيفيت موفق به دريافت گواهينامه استاندارد از بزرگترين مرکز تحقيقاتي بتون دنيا در امريکا شده‌اند.
گفتني است:پس از توليد اين نوع بتون در ايران براي نخستين بار در ساخت برخي ساختمانهاي شهرستان اهر از اين مصالح استفاده شد که موجب شد بعد از زلزله اخير اهر تمامي خانه‌هاي ساخته شده با اين نوع بتون بخاطر مقاوم بودن هيچ نوع آسيبي نبينند.
اين کارشناس صنعتي مواد تشکيل دهنده در بتون سبک را ماسه بادي، سيمان و موادي که باعث مختل شدن اين محصول مي‌شوند را عنوان کرد و گفت: بتون سبک هوا دار سلولي داراي خصوصياتي از جمله عايق رطوبتي، عايق گرما سرما، صوت و مقاومت بيشتر در مقابل حريق است.
 انتهاي پيام/
برچسب ها: بتون ، قرن ، مفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار