نماینده سوریه درسازمان ملل شورشیان را متهم به انبارکردن 281 بشکه مواد شیمیائی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل گفت مقامات سوریه دیروز در شهر بانیاس د281 بشکه از مواد شیمیایی خطرناک و مرگبار بار را یافته اند. 79 بشکه پلی اتیلین گلیکول، 67 بشکه مونواتیلین گلیکول، 25 بشکه مونواتانول و 68 بشکه دی اتانولامین و 42 بشکه تری اتانولامین که مجموع این 281 بشکه، اگر نگوییم برای کل کشور برای نابود کردن یک شهر کافی است.

وی ادامه داد تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. این مواد شیمیایی در یک انبار سری که تحت کنترل و نظارت گروه های مسلح تروریست بودند کشف شده اند. مقامات ترکیه نیز به صورت غیر منتظره اعلام کردند و باید بگویم که دویست تروریست از جبهه النصرة و القاعده را که دو کیلوگرم گاز سارین داشتند، بازداشت کردند. این تروریست ها از لیبی می آمدند و این گاز را با هواپیمای مسافری که آنان را از لیبی به ترکیه آورده بود، منتقل کرده بودند. این دو نفر بنابه دلایلی بازداشت شدند، خبر موجود است و شکی نیست که ما دیدگاه های زیادی در خصوص این تحول بسیار مهم داشته ایم.

مارتین نسیرکی سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نیز در این خصوص گفت شکی نیست که دبیر کل از گزارشی که در این نشست از سوی نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ارائه شد اطلاع یافته است. وی همچنان به شکلی جدی درباره ادعای استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه نگران است. چیزی که در این دوره انجامش بسیار مهم است این است که دولت سوریه اجازه حضور تیم بازرسی سازمان ملل را بدون تاخیر و پیش شرط، بدهد.

وی ادامه داد در این خصوص، قصد دولت سوریه برای دعوت از دکتر سلستروم و خانم آنجلا کین حرکتی در مسیر درست است. ما باید عناصری را که نماینده دائم سوریه امروز مطرح کردند، تجزیه و تحلیل کنیم. در حال حاضر، باید بر اهمیت دسترسی جامع به مکان های ادعایی تاکید کنم.

نماینده و سفیر دایم سوریه در سازمان ملل متحد در عين حال تاکید کرد که ما "خواستار دایمی و کامل آتش بس در سوریه هستیم و این مساله نباید مختص ماه مبارک رمضان باشد".

جعفری با تاکید بر این مساله که تنها راه پایان دادن به درگیری ها در سوریه، راهکار سیاسی و رفتن به نشست ژنو2 است، از مخالفان خارج نشین خواست تا به صورت کامل وارد این مرحله شوند.

نماینده سوریه در سازمان ملل در حالی پاسخ احمد الجربا رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه مقیم در استانبول را می داد که جربا پس از انتخابش به عنوان رئیس ائتلاف گفته بود تنها زمانی تن به مذاکره خواهد داد که در نبردهای جاری در سوریه، گروه های مسلح بتوانند تعادل نسبی در جنگ ایجاد کنند و این ائتلاف بتواند از موضع قدرت وارد مذاکرات ژنو2 شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار