معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: به دليل بالا بودن هزينه پلاستيک هاي زيست تخريب فروشندگان از آن استقبال نمي کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عبداللهی امروز در نشست خبری روز بدون نایلکس با بیان اینکه دو سال پیش روز 21 تیرماه را روز" بدون نایلکس" اعلام شد، عنوان کرد: از همان روز فرهنگ‌سازی  آغاز شد و امروز در جهت افزایش سرانه استفاده از ظروف پلاستیکی تجزیه‌پذیر به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
 وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: در حال حاضر شرکت شهروند و سازمان میادین میوه و تره‌بار برای استفاده از ظروف تجزیه‌پذیر پیش‌قدم شده و اقدامات مختلفی را انجام داده‌اند که احداث کارخانه‌ای در سازمان میادین میوه و تره‌بار شهر تهران با همکاری بخش خصوصی در راستاي توليد پلاستیک و نایلون‌های تجزیه‌پذیر از مهمترين آن بشمار مي‌رود.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه این نایلون‌های جدید به راحتی در محیط‌ زیست تجزیه شده و به راحتی به چرخه طبیعی بازمی‌گردد، افزود: علاوه بر آن تصمیم داریم بیشتر از بسته‌بندی‌های پاکتی و پارچه‌ای استفاده کنیم که نمونه‌هایی هم از این بسته‌بندی‌ها آماده و از سال گذشته در میادین میوه و تره‌بار و شرکت شهروند استفاده می‌شود.
وی اضافه کرد: با استفاده از پلاستیک‌ها و نایلون‌های زیست تخریب‌پذیر می‌توان اثرات مخرب زیست محیطی را تا حد زیادی کاهش داد.
عبداللهی خاطر  نشان کرد: از آنجایی که بخش عمده خدماتی که به شهروندان تهرانی داده می‌شود، توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند است، تصمیم گرفتیم که فرهنگ استفاده از این مواد را افزایش دهیم/ف

برچسب ها: شهرداری ، میادین ، شهروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار